י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יהדות הגולה נגד הממשלה

חבר מועצת גדולי התורה באמריקה: "אחינו נרדפים בארץ ישראל"

במרכז הוועידה באמריקה, דנו בהשלכות של רמיסת הדת בארה"ק, חבר מועצג"ת של אמריקה הגאון רבי אליהו ברודני התריע בדבריו הכאובים: "אם יהיה נזק לתושבי ארץ ישראל בנושאי הדת וגם בענייני חולין, זה בהחלט ישפיע מאוד על הגולה. זה כואב לנו, האחים שלנו נרדפים, ואנחנו לא עוזבים אותם לבד"

חבר מועצת גדולי התורה באמריקה: "אחינו נרדפים בארץ ישראל"
ראש הישיבה בנאום בועידה צילום: באדיבות המצלם

הועידה הארצית ה-99 של אגודת ישראל באמריקה התכנסה השנה ערב ימי החנוכה לאחר ששנה שעברה נמנעה מלהתכנס בצל מגפת הקורונה, ובמרכז הוועידה עלתה זעקת הגולה לנוכח צעדיה ההרסניים של ממשלת הזדון בארץ ישראל בכל תחומי הדת והיהדות בארה"ק.

במושב הנעילה המרכזי של הועידה במוצאי שבת, בהשתתפות אלפי צירי הועידה ואורחים רבים, אמר הגאון הגדול רבי אליהו ברודני, ראש ישיבת מיר בברוקלין וחבר מועצת גדולי התורה באמריקה, שיש צורך לדבר בקצרה, על מה שכבר דיברו עליו גדולי התורה בוועידה במושבים השונים, וזה המצב שנוצר בארץ ישראל.
"זה לא סוד שהממשלה בארץ ישראל קמה בצורה לא טבעית, אבל זו ממשלה שעוינת בגלוי לכלל ישראל, במיוחד ליהודים שומרי תורה ומצוות. מדובר גם בענייני חולין כמו פרנסה, אבל אפילו יותר מזה, בצורה חמורה ביותר כלפי היהדות בכלל והתורה והמצוות בפרט, כמו בנושאי שבת, גיור, היחס לרפורמים, שגדולי ישראל באמריקה ובעולם כולו החזיקו שהרפורמה היא התגלמות ההתנגדות לכלל ישראל והתפילה בו. ההסתכלות שלנו אל הכותל המערבי ידועה וברורה, אבל האמת היא שמכל בחינה זה בית הכנסת הכי חשוב בכלל ישראל, ודווקא את המקום הזה הם רוצים לטמא, זאת היהדות שהם תוקפים. ועל כולם לדעת, שאם יהיה נזק לתושבי ארץ ישראל בנושא זה ובנושאים אחרים שהזכרתי, זה בהחלט ישפיע מאוד על הגולה".

הגאון הגדול ר"א ברודני אמר, כי העצה לכל המצב הזה היא, שכל אדם צריך לשאול מה הוא יכול לעשות - או מבחינה כלכלית, או למחות, כל מה שהוא יכול, אבל דבר אחד חייב להיות – שירגישו כולם את הכאב ואת הבכי שלנו על מה שקורה. זה רק דבר שקורה בארץ ישראל. זה כואב לנו! האחים שלנו נרדפים, ואנחנו לא עוזבים אותם לבד. אני בטוח שאם הדורות הקודמים של גדולי ישראל שהיו כאן באמריקה היו אתנו כאן, נראה לי שהם היו קוראים לנו לעזור ולתמוך ביהודי ארץ ישראל בימים אלו בכל יכולתנו".

הרב חיים דוד צוויבל, סגן נשיא בפועל של אגודת ישראל באמריקה אמר. האחריות של יהדות התורה באמריקה לבוא לעזרת הציבור התורני בארץ ישראל".

הרב צוויבל אמר, כי לקראת סוף ימיו של מנהיג אגודת ישראל הנערץ והבלתי נשכח הרב משה שרר זצ"ל, במסגרת היוזמה הציבורית האחרונה שלקח על עצמו, הרחיב את תפיסת האחריות של יהדות התורה באמריקה על ידי הקמת "עם אחד", פרויקט המוקדש לגיוס יהדות התורה האמריקאית לניצול עזרתה לציבור התורני בישראל, ואת השפעתה על הממשלה בארץ, כדי לשמור על ה"סטטוס קוו" הדתי בישראל.

כעת, אמר הרב צוויבל, כשממשלת ישראל החדשה מכוונת ישירות נגד אותו סטטוס קוו - ערעור סמכות הרבנות על גיור, הרחבת חילול שבת, החלשת אמות המידה של הכשרות, החמרת כללי גיוס בני ישיבות וגיוס בנות, הפיכת חלק מהכותל המערבי לטמפל רפורמי ר"ל – כאן מתעורר הצורך הדחוף של יהודי התורה באמריקה להשמיע את קולם בכל כוחם.

זה נכון במיוחד, ציין הרב צוויבל, לאור העובדה שממשלת ישראל מצטטת את דעותיה של "יהדות התפוצות" כבסיס לקריאת תיגר על הסטטוס קוו הדתי. "למי הם מתכוונים כשהם מדברים על 'יהדות התפוצות'? לא אלינו, זה בטוח".

מועצת ארה''ב ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד