י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הממשלה אישרה

הכיתות שהכניסה אליהן תהיה בכפוף לבדיקה שלילית

הממשלה אישרה היום את מבצע האנטיגן השלישי במערכת החינוך שייצא לדרך החל מהשבוע הבא | אלו הכיתות שהתלמידים בהן יחויבו בהצהרה חתומה ע"י ההורים על תוצאה שלילית של בדיקת האנטיגן - לפני הכניסה 

הכיתות שהכניסה אליהן תהיה בכפוף לבדיקה שלילית
ילד עוטה מסכה בכיתה ביישוב אפרת צילום: ershon Elinson/Flash90

הממשלה אישרה היום (ראשון), בישיבתה השבועית, את מבצע אנטיגן השלישי במערכת החינוך, שייצא לדרך החל מיום ג׳ הקרוב, 07 בדצמבר. 

על פי הוראת השעה, גני ילדים וכיתות א'-ו' שבהם חלה פגרת חנוכה, וכן בבתי ספר בהם ניתנה הוראת פטור לפי חוק לימודי חובה - כגון מוסדות חרדים, יש להציג הצהרה חתומה בידי ההורים על ביצוע בדיקת אנטיגן עם תוצאה שלילית כתנאי לכניסה למוסד.

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה, נפתלי בנט, לבהלת הזן הדרום האפריקני 'אומיקרון' שהחלה לדעוך בקרב הציבור ואמר: "מציע לא לזלזל באומיקרון". בנט הוסיף כי "רק הבוקר קיבלנו דיווח על כמעט 100 נדבקים במסיבה אחת בנורבגיה, זה לא רק בדרום אפריקה".

לדברי ראש הממשלה "אנחנו צריכים להיות צנועים, זה זן שאנחנו גם עכשיו לא יודעים מספיק עליו, אבל אנחנו כן יודעים, ברמה גבוהה מאוד של ודאות, שזה זן מדבק מאוד. אנחנו עדיין בתקופת הערפל שאנחנו בעצמנו הגדרנו, ואנחנו עדיין לומדים". 
 
ראש הממשלה בנט סיפר כי בכל יום הוא מבצע הערכת מצב מחודשת, על בסיס הנתונים הידועים באותו רגע, "לגבי הקלות, החמרות - הכול על בסיס המידע", קבע בנט. 

לסיום אמר כי יש כאלה שאומרים: 'אבל המצב כל-כך טוב בארץ אז למה אתם באים ומקשים'. "הסיבה שהמצב טוב בארץ היא בגלל שאנחנו פועלים מהר והדוק. אנחנו יודעים לשחרר כשצריך ואנחנו יודעים להדק כשצריך. באי הוודאות הנוכחית זה בדיוק הצעד הנכון. עדיף להיות זהירים בתחילה מאשר להתחרט על זה אחר כך".

מערכת החינוך ראש הממשלה נפתלי בנט מוסדות חרדיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד