י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יחזיר לכל אחד באופן אישי

המאבק של הרבי מויז'ניץ בטכנולוגיה: "שמעתי סיפורים מזעזעים"

אחרי שבחסידות ויז'ניץ אספו את הסמארטפונים הכשרים מהחסידים לימי החנוכה לבקשת הרבי, הוא נשא אמש שיחה בפני החסידים ותינה את צערו בעקבות מקרים קשים שהגיעו לפתחו. מתי יחזיר את המכשירים לחסידים? והוועדה החדשה לענייני טכנולוגיה. 'בחדרי חרדים' עם הפרטים

המאבק של הרבי מויז'ניץ בטכנולוגיה: "שמעתי סיפורים מזעזעים"
הרבי מויז'ניץ צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מויז'ניץ שהכריז בערב חנוכה וביקש מחסידיו כי יפקידו את מכשירי הסמארטפונים אצלו למשך ימי חג החנוכה, סיפר אמש (מוצאי שבת) כי הוא מתכוון לשבת עם כל חסיד שהפקיד בידיו את הסמארטפון, בנפרד, ולהשיב לו את המכשיר.

'בחדרי חרדים' שפרסם לראשונה את הדברים בשבוע שעבר, מביא את תוכן השיחה של הרבי מאמש (מוצאי שבת), שכל כולה הוקדשה למלחמה בטכנולוגיה המתקדמת.

לבקשת הרבי מויז'ניץ: החסידים הביאו את מכשירי הסלולר לביתו

"אני הולך לדבר על שתי נקודות מאוד חשובות לקהל הקדוש", אמר הרבי, "מורי ורבותי, סי ברענט אפייער - בוערת אש".

"כבר הרבה שנים נלחמים נגד הכלים הטמאים ששרפו הרבה אנשים ומשפחות רח"ל. בשנים האחרונות יצא איזה היתר ש"לצורך פרנסה" ועוד כמה סיבות שמותר להחזיק מכשירים. אך היום כבר אי אפשר לעמוד בתירוצים האלה של פרנסה ועבודה וכדו'".

"התברר שכל ה"תומך כשר", הרסו מאות בתים רח"ל. הרבה בתים נהרסו, חייבים הכול לעשות ולהציל יהודים ואת עמך בני ישראל מהכלים הטמאים האלה". אמר הרבי.

הרבי התייחס לבקשתו בשבוע שעבר, לאסוף את המכשירים הכשרים מהחסידים למשך ימי החנוכה: "ביקשתי, בסעודה שלישית בשבוע שעבר, להחזיר את המכשירים הכשרים, את הטמאים בכלל לא להחזיר לי, אלא לזרוק לים".

כאן גילה הרבי על מקרים קשים ששמע: "שמעתי לאחרונה סיפורים רח"ל. איזה סיפורים מזעזעים, הכול בגלל המכשירים  שהם כשרים, יהודים יכולים ללכת עם שווארצע זאקן וגם ווייסע זאקען, וגם ללכת לטבול במקווה, ואין להם שום בעיה להחזיק את המכשירים הללו".

"אני רוצה להגיד לקהל, אם אתם תדעו מה שאני יודע ושמעתי לאחרונה לא תוכלו להחזיק מעמד, זה כואב כואב, כואב לי, כואב לי", חזר הרבי על דבריו.

"בשבוע שעבר במוצאי שבת שהכרזתי על המכשירים, קיבלתי דרישות שלום מהרבה משפחות שלקחתי את המכשירים, שפשוט נהיה שם בבית  "אור - לאכיטקייט". פתאום יש לילדים הורים ואימהות, מה שהוואטאספ עשה הוא הרס את הבית לגמרי".

"אברך שהחזיר את המכשיר אמר לי השבוע שהוא הרוויח מהשבוע כל יום  5-6 שעות בבית, ככה הוא היה עסוק עם המכשיר הזה וכל השטויות שיש במכשיר".

"צריך לצאת למלחמה על זה בכל הכוח, זה לא פשוט,  אנחנו צריכים לכבות את כל האש שהתפשטה החוצה, עד שנגיע לכל האנשים שיש אצלם את האש, נעבוד מכל הכיוונים של כיבוי אש".

"לצערנו, אפשר עוד הרבה לעזור ולהציל, אמרו לי אברכים השבוע, שהם מוכנים לא לקבל את המכשיר בחזרה, ביקשתי שקודם יחזירו לי את המכשיר, כי אי אפשר לבקש מהקב"ה בהדלקת נר חנוכה ויהיה זרעי וזרע זרעי וכו' ובכיס יש לך מכשיר כזה, יש לי אחריות עליכם".

הרבי סיפר כי בשבוע האחרון התקשרו אליו כמה וכמה מגדולי ישראל, ואמרו לו תודה על מאבקו בכלים הטמאים.

"אני רוצה להקים ועדת רבנים חדשה לענייני טכנולוגיה שבה יהיו חברים, הרבנים הגאונים רבי יצחק אייזיק טוביאס רב קהילת ויז'ניץ בבית שמש הרב גרינבוים רב הקהילה בחיפה הרב אפרים נייהויז מו"צ בוזניץ, הם יפקחו על כל פניה ובעיה של תקשורת בחסידות".

הרבי סייג ואמר כי "צריך לדעת שאם צריך באמת לפרנסה, אז צריך, אבל מה זה לשחק שעות עם המכשיר, אם יש לך סיבה של רפואה או דבר אחר, יש להתיר אבל רק סיבה אמיתית".

הרבי הוסיף, "כולם צריכים לדעת, שחייבים הרבה להתפלל לקב"ה שיהיה סיעתא דשמיא שיוכלו להינצל מהכלים האלה. ברור לי שיש הרבה הורים שמרטיבים בלילות את הכרית בדמעות, הם בוכים איפה הבן שלהם מונח עם המכשירים האלו".

"ביום רביעי השבוע, אני אמור אי"ה להחזיר את המכשירים", גילה הרבי לחסידים, אך הפתיע ואמר, "אני רוצה לשבת עם כל אברך בנפרד, יהיה בטוח תור ארוך, תגידו לכל אחד בכל העולם, לכל אחד ואחד בכל העולם, שבנושאים האלה צריך מאוד להיזהר ולהתפלל להקב"ה. זה הביא חורבנות, אבל כל הזמן רק להתפלל להקב"ה".

"תהיה הרבה עבודה בתקופה הקרובה", אמר הרבי "אבל חייבים להציל את כלל ישראל. יש אחריות על כל אבא ואמא, וכל מנהל ומחנך בכל מוסדות החינוך בכל העולם, חייבים לדעת מה קורה עם הילדים והבנות, אני מבקש להעביר את דבריי  לכל כלל ישראל, את האחריות שיש לנו פה".

בסיום דבריו הרבי דיבר בשבח קופת הצדקה "להחזיקם ולהחיותם", וסיפר עד כמה הם מצילים משפחות שנפלו לכלי הטכנולוגיה. כאן הרבי הציע הצעה חדשה, שכל אבא יתרום ויוסיף עוד 2 שקלים בשכר הלימוד של ילדיו - בנים ובנות בכל מוסדות החינוך של ויז'ניץ בעולם, וזה יעבור לקופה חדשה של ועדת התקשורת לענייני טכנולוגיה שתטפל בכל הנושאים הללו.

הרבי מויז'ניץ חנוכה פגעי הטכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד