י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפיגוע בירושלים

אחרי הסערה הציבורית: התיק נגד הלוחמים ייסגר

תיק החקירה נגד שני הלוחמים שירו אמש במחבל סמוך לשער שכם, צפוי להיסגר מחוסר אשמה | מוקדם יותר נועד מפקד משמר הגבול עם הלוחמים, השיב להם את נשקיהם והורה להחזירם לפעילות מבצעית

אחרי הסערה הציבורית: התיק נגד הלוחמים ייסגר
נטרול המחבל צילום: דוברות המשטרה

הפרקליטות צפויה לסגור בימים הקרובים את תיק החקירה נגד שני הלוחמים שירו אמש (שבת) במחבל הפלסטיני אשר ביצע את פיגוע דקירה בכיכר שער שכם בבירה. מאז אתמול מתחוללת סערה ציבורית בשל ההחלטה לזמן את השניים לחקירה במח"ש. לפי דיווח ב'כאן חדשות', החקירה נגד השניים תיסגר מחוסר אשמה.

אתמול, בתום שעתיים של חקירה שני הלוחמים שוחררו, ובשל הסערה הבהירו בפרקליטות כי החקירה היא חלק מתהליך שגרתי אשר מתבצע באירוע בו נורה למוות אדם בידי שוטר. יחד עם זאת, יש לציין בכל המקרים האחרונים בהם נורו מחבלים ע"י שוטרים, הם לא זומנו לחקירה. "יובהר", נמסר מהמחלקה לחקירות שוטרים, "כי מקום בו אזרח נהרג כתוצאה מירי שוטרים, מח״ש מקיימת הליך בדיקה/חקירה בהתאם לנסיבות". 

במח"ש הסבירו כי מדובר בנוהל קבוע ושגרתי, "ולכן אין בקיומה של החקירה כדי להטיל דופי בהתנהלות השוטרים בארוע". עוד נמסר כי "חובתה של מח"ש באירועים מעין אלה לשמור בקפידה על דרישות החוק ולאזן בין הצורך החיוני להגן על חיי אדם באשר הוא אדם ובין החובה לאפשר ללוחמי המשטרה להגן באופן אפקטיבי, ללא מורא, על חיי הציבור מפני גורמים עוינים, מתוך הכרה בכך שהשוטר הנקלע לאירוע פיגוע או אירוע מסכן חיים, מפעיל שיקול דעת ומקבל החלטות בד"כ תוך שניות ספורות, בעיצומו של אירוע מסעיר מתוך תחושת חירום. גם במקרה זה מבצעים חוקרי מח"ש את תפקידם במקצועיות וברגישות המתבקשת, והחלטה תתקבל בסיום החקירה ולאחר בחינת מכלול הנסיבות".

מוקדם יותר היום נועד מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, עם הלוחמים שנטרלו אתמול את המחבל. ניצב כהן החזיר להם את נשקיהם והנחה להחזירם לפעילות מבצעית בשטח.

בפגישה עם הלוחמת רש"ט ש' והלוחם רס"ר ל', שנחקרו אתמול במח"ש בעקבות הפיגוע, אמר מפקד מג"ב: "פעלתם באירוע במהירות, נחישות ומקצועיות ומנעתם מהמחבל להמשיך לפגוע בכם ובאזרחים הרבים שבזירה. כמו בכל אירוע מהסוג הזה ומתוקף תפקידינו כחיל מקצועי ורציני אנחנו לומדים מכל אירוע".

"המציאות הביטחונית מחייבת אותנו לדריכות ומוכנות, לפעול משגרה לחירום באופן מידי וללא התראה מוקדמת, בדיוק כפי שפעלתם. זה נכון לירושלים ולשאר המקומות במדינת ישראל שלוחמי החיל פרוסים יום יום ע"מ להיות חומת המגן של האזרחים", הוסי, מפק מג"ב.

עוד הוסיף ואמר מפקד מג"ב ללוחמים כי האירוע היה יכול להיגמר אחרת, "ובזכות הפעילות שלכם אתם מנעתם פגיעה נוספת שלכם או של אזרחים. ביצעתם ירי ממוקד תוך עמידה מאובטחת בדיוק כפי שאנו מצפים".

סגירת תיק פיגוע בירושלים פיגוע שער שכם לוחמי מגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד