כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המחבל חוסל

פיגוע דריסה בשומרון: מאבטח נפצע באורח בינוני במעבר תאנים

פיגוע דריסה לפנות בוקר במעבר תאנים: בשעה 1:20 מחבל, כבן 16 התנגש עם מכוניתו בעמדת הבידוק בכניסה למעבר ופגע באחד המאבטחים, שנפצע באורח בינוני | מאבטחים נוספים של רשות המעברים שהיו במקום ירו במחבל שנהג במכונית, ומותו נקבע לאחר מכן, בבית החולים 

פיגוע דריסה בשומרון: מאבטח נפצע באורח בינוני במעבר תאנים
פיגוע הדריסה צילום: רשתות ערביות

רצף הפיגועים נמשך: מאבטח אזרחי נפצע הלילה (בין ראשון לשני) בפיגוע דריסה שאירע במחסום תאנים במעבר תאנים הסמוך לשער אפרים. המאבטח, בשנות ה-30, נפצע באורח קשה. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שיבא בתל השומר, כשמצבו מוגדר יציב. המחבל נוטרל ונהרג.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי המחבל הגיע ברכב מכיוון הצד הפלסטיני, האיץ לעבר המחסום ופגע במאבטח. לאחר מכן, אחרי שנורה, התנגש במבנה המוצב במעבר. מותו של המחבל נקבע זמן קצר לאחר מכן.

לפי מד"א, המאבטח פונה לבית החולים בהכרה, עם חבלות בגפיים, בחזה ובראש. דובר מד"א, זכי הלר, מסר כי בשעה 01:29 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון, על הולך רגל שנפגע מרכב, במעבר תאנים סמוך למחסום. "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שיבא בתל השומר, גבר כבן 34 במצב קשה", נמסר.

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף במילואים אמיר אשל, ביקר במקום הפיגוע במהלך הלילה, וערך תחקיר ראשוני של האירוע הקשה. אשל שיבח את תגובת מאבטחי רשות המעברים ואמר: "זה פיגוע קשה וכולנו מאחלים החלמה מהירה למאבטח הפצוע. מאבטחי המעבר פעלו במהירות, בדיוק כפי שאנחנו מתרגלים אותם - חתרו למגע, פגעו במחבל וסיימו את האירוע בתוך שניות. אנחנו מתחקרים את נסיבות האירוע ונבחן צעדים נוספים לשיפור המיגון למאבטחים".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, הגיב הבוקר לפיגוע הדריסה הקשה הלילה במעבר תאנים הסמוך ליישוב אבני חפץ שבשומרון. דגן איחל החלמה מהירה למאבטח הפצוע, ושיבח את תגובת המאבטחים שניטרלו את המחבל במהירות.

"שוחחתי לפנות בוקר עם ראש רשות המעברים ארז צידון וחיזקתי אותו לאחר הפיגוע הלילה במחסום תאנים", סיפר דגן, "בשם כל תושבי השומרון מסרתי לראש הרשות, איחולי החלמה שלמה ומהירה למאבטח, סיפרתי לו שהלילה היינו עם ראשי ישובי השומרון, בקבר יוסף בשכם, שם שמענו על הפיגוע, אמרנו יחד במקום פרק תהילים ותפילה לרפואתו של המאבטח שנפגע. נקווה שהוא ישוב לאיתנו בהקדם", שיתף דגן.

דגן שיבח את תגובת המאבטחים במחסום על ניטרולו המהיר של המחבל: "תגובתם המהירה של המאבטחים, שמיד חתרו למגע וחיסלו את המחבל, ולא נרתעו מהקולות שנשמעו בימים האחרונים ראוייה לשבח. כך צריך, לא להסס ולפעול מול המחבלים ללא מורא וללא פחד, ידעו כל אוייבי ישראל כי מי שינסה לרצוח יהודי דמו בראשו", הוסיף דגן.

 

פיגוע דריסה פצוע קשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד