כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גם ירושלים בפנים

דו"ח חושף: רוב המנהלים בערים המעורבות - יהודים

דו"ח של מרכז המחקר והמידע של משכן הכנסת מראה כי רוב המנהלים בעיריות בערים המעורבות הם יהודיים, למרות האחוז הגבוה של הערבים. חבר הכנסת רז ממפלגת מרצ: "לא נוכל לייצר מציאות שוויונית עד שלא יהיה ייצוג הולם"

דו"ח חושף: רוב המנהלים בערים המעורבות - יהודים
בנין עיריית תל אביב צילום: דוברות העירייה

רוב המנהלים בעיריות בערים המעורבות הם יהודים, למרות שבאחוזים, מספר התושבים הערבים גבוה יותר, כך לפי דו"ח של מרכז המחקר והמידע בכנסת. כפי שדווח הבוקר בעיתון "ידיעות האחרונות".

חוקרי הדו"ח פנו למספר ערים מעורבות, בניהם ירושלים, חיפה, לוד, עכו, תל־אביב-יפו, מעלות תרשיחא ונוף הגליל, שכל העיריות מסרו נתונים מדוייקים. על פי הנתונים, בעיריות ירושלים, לוד, רמלה, נוף הגליל ועכו שיעור עובדי העירייה הערבים נמוך משיעור הערבים מקרב האוכלוסייה המתגוררת בעיר.

בעיריות תל־אביב-יפו, חיפה ומעלות תרשיחא לעומת זאת, שיעור הערבים בקרב עובדי העירייה גבוה משיעורם באוכלוסיות הערים האחרות.

מה שמדגיש את הפערים במיוחד הוא מספר העובדים בעיריות בערים המעורבות, שממלאים תפקידי ניהול בכירים. בעיריית ירושלים ישנם 7 עובדים בכירים ערבים בלבד, לעומת 196 יהודים. בתל־אביב יש 5 ערבים, לעומת 293. בחיפה ישנם 5 בכירים ערבים, לעומת 70 יהודים.

בלוד עובד בכיר ערבי אחד בלבד, לעומת 33 יהודים. בעיריית מעלות תרשיחא, אין אף עובד ערבי בכיר לעומת 8 יהודים. כך גם בנוף הגליל אין אף עובד ערבי בכיר, לעומת 12 יהודים.

ח"כ מוסי רז, שיזם את הדו"ח, ממפלגת מרצ, מסר: "הנתונים מדאיגים וממחישים את מה שכבר ידענו - בעיריות הערים המעורבות בישראל אין ייצוג לאוכלוסייה הערבית בהן, במיוחד בדרגות הבכירות. לא נוכל לייצר מציאות שוויונית עד שלא יהיה ייצוג הולם גם לחברה הערבית בכל הדרגים".

ערבים עיריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד