י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרשת המגנומטרים

ניר חפץ העיד: בגלל פרשה ביטחונית חשבתי שנתניהו לא כשיר

במהלך עדותו של עד המדינה במשפט נתניהו, טען ניר חפץ כי פרשה ביטחונית בה היה מעורב רה"מ לשבר, הייתה יכולה להוביל למותם של אלפים | חפץ רמז להחלטה להציב מגנומטרים בהר הבית - שלכאורה התקבלה ע"י יאיר נתניהו | הליכוד בתגובה: "דברים אבסורדיים"

ניר חפץ העיד: בגלל פרשה ביטחונית חשבתי שנתניהו לא כשיר
חפץ ונתניהו צילום: פלאש 90

עד המדינה במשפט נתניהו, ניר חפץ, העיד היום (שני) במהלך הדיון בבית המשפט המחוזי כי פרשה ביטחונית בה היה מעורב רה"מ לשעבר, הייתה יכולה להוביל למותם של אלפים. "לא רוצה להרחיב על זה, לא רוצה לגרום נזק לאיש, אך זה יכול היה לגרום להרג של אלפי אנשים", אמר חפץ.

בדבריו רמז חפץ על ההחלטה שהתקבלה במערכת הביטחון להציב מגנומטרים בכניסות להר הבית בשנת 2017. לטענת חפץ, ההחלטה התקבלה לכאורה ע"י בנו של נתניהו, יאיר, ונתניהו עצמו נכנע לה בלית ברירה.

"לא עשיתי תרגיל ולא הטעיתי כשאמרתי מה שחשבתי על פרשייה ביטחונית", העיד עד המדינה ניר חפץ, "זה יכול היה לגרום להרג של אלפי אנשים. לא רוצה להרחיב על זה, לא רוצה לגרום נזק לאיש. עזבתי בספטמבר 2017 את התפקיד שלי אצל נתניהו כי חשבתי שהוא לא כשיר יותר לקבל החלטות ביטחוניות על מדינת ישראל בגלל הסיטואציה שסובבת אותו. אני חושב את זה גם היום".

חפץ הוסיף: "אני אומר פה את כל האמת, אני עומד על זה שהוא לא כשיר. חשבתי שזה פלילי, כנראה שזה לא עובר את הרף הפלילי. לדעתי זה חמור מפלילי, כי זה משהו שיכול היה לגרום להרג של אלפי אנשים. אם תרצה אני גם אפרט פה במה בדיוק".

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של ניר חפץ כי מדובר "בדברים אבסורדיים ולא בכדי אפילו חוקרי המשטרה דחו את טענתו על הסף בזמן אמת. חפץ לא השתתף בשום פורום ביטחוני בשנת 2017 וגם ב-2009 הוא לא השתתף בשום ישיבה ביטחונית עם ראש המוסד, ראש השב"כ, ראש אמ"ן, הרמטכ"ל, המפכ"ל, המזכיר הצבאי וראש המל"ל".

"ההחלטות בעניין המגנומטרים התקבלו על ידי אנשי ביטחון בפורומים ביטחוניים שחפץ לא היה שותף בהם", הוסיפו בליכוד, "דווקא תחת ראש הממשלה נתניהו היו הכי פחות הרוגים מטרור ומלחמות מאז קום המדינה. אין ראש ממשלה שהשכיל יותר מנתניהו להימנע ממלחמות מיותרות ולשמור על חייהם וביטחונם של אזרחי ישראל".

"האמון שלי שהחקירה בתיק 4000 הייתה אמיתית וללא שיקולים זרים - הייתה קרובה לאפס", הצהיר חפץ במהלך הדיון, "חשבתי שזאת רדיפה. האמצעים הדרקוניים שהפעילו עלי חיזקו אצלי את חוסר האמון שלי בגורמים שחקרו".

"חשבתי בזמן אמת שאני לא באמת מעניין את החוקרים", הוסיף חפץ, "שהחקירה היא חקירה נגד ראש הממשלה ואני שם באמצע. לא חשדתי שהחקירה נפתחה בגלל שאול אלוביץ".

כאמור, עו"ד בועז בן צור עדכן בבית המשפט כי בשל הטענות להתנהלות פסולה במהלך חקירת ניר חפץ, יזמן לעדות את ראש מח"ש, קרן בר מנחם ואת סגנה משה סעדה. "כותב סגן ראש מח"ש שדובי שרצר מסר לו שיש גורם חקירתי שמעוניין למסור מידע על התנהלות פסולה", נכתב במסמך שהציג עו"ד בן צור, "הוא כותב שהוא ביקש אישור ממנהלת מח"ש לקבל פרטים שיאפשרו שקילת החלטה מושכלת, אך נדחה".

חפץ הגיב למסמך ואמר: "פניתי וביקשתי פגישה אצל היועמ"ש בנוגע לעניין שאסור בפרסום". 

במהלך הדיון הוצגו תמלילי חקירת ניר חפץ. בין היתר אמר החוקר לעד המדינה במסגרת הלחצים שהופעלו עליו: "אני מקווה שיש לך הקלטות ממש טובות, כי אחרת הרכבת תהיה רחוקה ממך. הלילה שעבר עליך עכשיו יכול לחזור במשך כמה שנים. הבן שלך יקבל דרגה, אתה לא תהיה שם. הבת שלך תסיים תואר, אתה לא תהיה שם. תחשוב על הילדים שלך. תחשוב על אשתך".

 

משפטו של בנימין נתניהו ניר חפץ עד מדינה מגנומטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד