י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נלקחו ממנו גם שרוכי הנעליים"

"שערורייה": מדוע נאזק עיתונאי 'הארץ' בידיו וברגליו

המשטרה עיכבה את כתב 'הארץ', גידי וייץ, לאחר שבמהלך פעילות לאיתור שב"חים בתל אביב, התקרב אל השוטרים והתחיל לברר מה הסיפור • הוא נאזק בידיו ורגליו ונלקח לתחנת לב תל אביב • חבריו למקום העבודה ולמקצוע מגנים

"שערורייה": מדוע נאזק עיתונאי 'הארץ' בידיו וברגליו
אילוסטרציה צילום: pixabay

המשטרה עיכבה הערב (שני) את עיתונאי 'הארץ' גידי וייץ, לאחר שבמהלך פעילות לאיתור שב"חים בתל אביב, התקרב אל השוטרים וביקש לברר מה הסיפור.

ההתערבות של וייץ הובילה לעיכובו על ידי השוטרים. הוא נאזק בידיו ורגליו ונלקח לתחנת לב תל אביב, אך מפקד התחנה שחרר אותו כעבור שעה קלה.

עמיתו, כתב המשטרה והפלילים של 'הארץ', ג'וש בריינר, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "האיש הכי ישר שאני מכיר נעצר הערב לשווא. עמיתי גידי וייץ. ליד ביתו בת"א ראה שוטרים עוצרים אדם שהוא מכיר, 'הזדהה כעיתונאי' והחל לברר מה הסיפור. זה לא מצא חן בעיני אחד השוטרים ומכאן והלאה, הזיה מוחלטת: השוטר עצר את גידי, אזק את בידיו ורגליו (!), הזמין ניידת והוא ונלקח לתחנת לב ת"א".

"שם נלקחו ממנו גם שרוכי הנעליים (!), הוא עבר חיפוש משפיל. רגע לפני שהוכנס לתא המעצר עם עבריינים, הגיע מפקד התחנה שגם לו העניין נראה הזוי והוא שוחרר. עם השרוכים", כתב בריינר.

בריינר הוסיף: "עכשיו רק תארו לעצמכם מה קורה לאדם מן השורה שלא בא טוב בעין של שוטר ברחוב. לא עיתונאי. לא בת"א. שערורייה".

כתבת 'הארץ', ‏רויטל חובל, כתבה גם היא בטוויטר: "מכונת הספינים של המשטרה עובדת מהר. גידי וייץ דיבר איתי בטלפון בזמן אמת. בדרכו הביתה הוא נתקל בשוטרים מעכבים פועל בניין שעובד בסמוך והחל לשאול מה קרה אבל השוטרים הבריונים ישר התחילו לאיים עליו. הם לא אהבו את השאלות. הוא הבהיר להם שהוא עיתונאי. אני שמעתי את זה. רגע אחרי הוא נעצר".

הפרשן המשפטי של 'חדשות 13', ברוכי קרא, תקף גם הוא: "שמישהו מהמשטרה יתן במהרה דין וחשבון על מעצרו הערב של גידי וייץ". כך צייץ בטוויטר.

גם כתב המשפט של הערוץ, אביעד גליקמן תקף וכתב: "מה שמשטרת ישראל עשתה היום לגידי וייץ זו בושה וחרפה. בדיוק כמו בטורקיה. מקווה שמישהו ישלם את המחיר ובגדול".

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה אודות אדם חשוד, נשלחה ניידת למקום. השוטרים איתרו שני פלסטינים תושבי הרשות סמוך למקום והחלו בתחקור ובדיקת תעודות הזהות שלהם. אל המקום הגיע אזרח, ניגש לשוטרים ושאל מספר פעמים מה מעשיהם ומדוע עוכבו הפלסטינים. השוטרים ביקשו מהאזרח להתרחק ולאחר שפנה גם לשני המעוכבים בשאלות, הודיעו לו השוטרים על מעצרו בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו. האזרח הובא לתחנה ולאחר בירור קצר שוחרר ללא תנאים. הטענה לפיה הזדהה בפני השוטרים כעיתונאי טרם מעצרו תיבדק על ידי הגורמים הרלוונטיים".

עיתון הארץ גידי וייץ מעצר עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד