י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"יעשה צדק עם אלפי אזרחים"

לאחר העימות: הקואליציה העבירה את חוק החשמל

חוק החשמל אושר הערב בקריאה ראשונה, לאחר שהקואליציה הצליחו להגיע להסכמות, כשלושה שבועות אחרי הפיצוץ בין חבר הכנסת וליד טאהא לאיילת שקד. טאהא: "חוק שסוף סוף יעשה צדק עם עשרות אלפי אזרחים"

לאחר העימות: הקואליציה העבירה את חוק החשמל
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת

כמעט חודש אחרי שחבר הכנסת וליד טאהא, שינה את החוק במחטף וגרר זעם אצל שרת המשפטים איילת שקד, חוק החשמל אושר הערב (שני) בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ברוב של 61 מול 48 מתנגדים.

בהצעה מוצע כי שר הפנים יהיה רשאי לקבוע בצו כי ניתן יהיה לחבר מבנה מגורים המצוי בשטח מסוים, שהוגדר בצו, לחשמל, למים או לטלפון גם ללא קיומם של היתר בנייה ותעודת גמר לאותו מבנה.

התנאים להוצאת הצו הם, אם הוגשה תכנית על ידי אחד הגורמים המנויים בהצעת החוק, המבנה שלגביו התבקש החיבור הוקם עד ה-1 בינואר 2018 ולא נוספה להם בנייה לאחר מועד זה.

בנוסף, מוצע לקבוע לוח זמנים לקיום היוועצות עם הוועדה המחוזית ולמתן החלטה של שר הפנים, וכן לקבוע את התנאים שבהם נדרש לעמוד מי שמבקש לחבר מבנים אלו כגון התחייבות להגשת בקשה להיתר בתוך הזמן הקבוע בהצעה החוק וכן צירוף ערבות בנקאית.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ביישובים רבים בישראל, ברובם יישובים ערביים, סבלו התושבים שנים מהיעדר תכנון, ומשום כך נבצר מתושבי יישובים אלה להוציא היתרי בנייה ולהתחבר לחשמל, למים או לטלפון. ברוב המקרים אותם תושבים התחברו בסופו של דבר לחשמל, למים או לטלפון באופן לא חוקי".

ח"כ ווליד טאהא אמר בעת הצגת החוק במליאה: "אני עולה לכאן כדי להציג חוק, שסוף סוף יעשה צדק עם עשרות אלפי אזרחים שנאלצו לבנות את הבתים שלהם ללא היתרים, כי פשוט אי-אפשר היה להוציא היתרים. לא אפשרו להם לגשת כדי להוציא היתרים, פשוט בגלל שלא תכננו להם. אז גם לא תכננו להם וגם הענישו אותם על זה שלא מחברים אותם לחשמל, ומכאן הוסיפו חטא על פשע".

"גם לא מתכננים, גם לא מחברים לחשמל, גם רודפים את האנשים בצווי פינוי, קנסות וצווי הריסה. העידן של לעשוק את האזרח בגלל שלא מתכננים לו, העידן הזה הסתיים", הוסיף.

חוק החשמל איילת שקד ווליד טאהא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד