י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
במעון החרדי

פעולות החייאה בבת שנתיים: נחנקה משרוך הקפוצ'ון

פעוטה חרדית בת שנתיים נחנקה הבוקר משרוך הקפוצ'ון שלבשה, בעת ששהתה בחצר מעון בקרית גת | כוחות הצלה ביצעו בה פעולות החייאה ולאחר שהשיבו את הדופק, פינו אותה לבית החולים במצב אנוש

פעולות החייאה בבת שנתיים: נחנקה משרוך הקפוצ'ון
כוחות ההצלה בזירה צילום: דוברות איחוד הצלה

כוחות ההצלה ביצעו הבוקר (שלישי) פעולות החייאה בפעוטה חרדית כבת שנתיים, שנחנקה בעת ששהתה במעון בעיר קרית גת. הפעוטה שאותרה בחצר גן הילדים פונתה לבית החולים כשמצבה מוגדר אנוש.

"כשהגעתי למקום נמסר לנו כי היא נחנקה מהשרוך של הקפוצ'ון", סיפר שלמה רוטשילד חובש באיחוד הצלה, "הענקתי לה סיוע ראשוני (ביצוע פעולות החייאה) ולאחר שלמרבה הנס חזר הדופק, היא פונתה במצב קשה ויציב למרכז הרפואי ברזילי באשקלון".

האירוע התרחש מעט לאחר השעה 10:00 בבוקר. ממד"א נמסר כי התקבל דיווח במוקד 101 במרחב לכיש על פעוטה שנחנקה משרוך של קפוצ'ון במעון בקרית גת. "חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי, ביצעו פעולות החייאה ולאחר שחזר הדופק מפנים לבי"ח ברזילי פעוטה בת שנתיים במצב יציב", נמסר.

חובש רפואת חירום במד"א מנחם גבריאלוב סיפר: "הייתי בסמוך למקום כשקיבלתי את הדיווח באפליקציית הכוננים של מד"א ואנשים סימנו לי מרחוק להגיע אל המעון. ראיתי פעוטה מחוסרת הכרה ומבצעים בה פעולות החייאה בסיסיות לאחר שנחנקה משרוך של קפוצ'ון".

"המשכתי בביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים והנשמות ולאחר שחזר הדופק הכנסנו אותה לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותה לבית החולים כשהיא מורדמת במצב יציב", הוסיף החובש.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2017 ועד היום נפטרו 21 ילדים כתוצאה מחנק חיצוני. ב-29% מהמקרים, הילדים היו מתחת לגיל 4.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "המקרה המזעזע בקרית גת חייב להדליק נורת אזהרה להורים. שרוכים שנתפסים במתקני משחק מסוכנים ועלולים לגרום לחנק. מומלץ להוציא את השרוכים מתוך הקפוצ'ון. בגדי החורף צריכים לחמם את הילדים, אבל לשמור שלא יפריעו להם לשחק, לא יהיו מסורבלים לתנועה ולא יסכנו את חייהם".

חנק קרית גת החייאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד