י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"תיק 1803"

פרשת שחיתות: אישום נגד הקבלנים והחברות

לבית משפט המחוזי מרכז הוגשו כתבי אישום נגד בנימין (בני) עוזיאל, אברהם יצחק והחברות שבבעלותם, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד, כל אחד לפי חלקו. זאת, בפרשה שעניינה זכייה במרמה לכאורה במכרזים לביצוע עבודות תשתית ב"מתחם האלף" בראשון לציון

פרשת שחיתות: אישום נגד הקבלנים והחברות
אתר בנייה צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום לבית משפט המחוזי מרכז כתבי אישום נגד בנימין (בני) עוזיאל, אברהם יצחק והחברות שבבעלותם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד, כל אחד לפי חלקו. זאת, בפרשה שעניינה זכייה במרמה לכאורה במכרזים לביצוע עבודות תשתית ב"מתחם האלף" בראשון לציון.

כמו כן נאשם עוזיאל בעבירות של הצעת שוחד לבכירים בחברה הכלכלית ראשון לציון בשני מקרים. פרשה זו נחקרה כחלק מ"תיק 1803", אשר במסגרתו הוגשו כתבי אישום נגד חבר הכנסת דוד ביטן ואחרים בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון, בתשע פרשות שונות בין השנים 2017-2011.

על פי כתב האישום, בחודש יולי 2016 ולאחר מכן בחודש יולי 2017 פורסמו מכרזים על ידי החברה הכלכלית ראשון לציון ותאגיד המים של העיר לביצוע עבודות פיתוח ותשתיות בפרויקט על שטח של כאלף דונם במערב ראשון לציון הקרוי "מתחם האלף". חברת "טל עוז" שבבעלותו ובניהולו של בני עוזיאל לא עמדה בכל תנאי הסף הנדרשים לשם הגשת הצעה למכרזים, ובכלל זה לא היו לה את הסיווג הקבלני והיקף הניסיון הנדרשים, ואילו חברת "אברהם יצחק" כן עמדה בהם.

בשני המכרזים, בהתאם לסיכום מוקדם בין עוזיאל ליצחק, עוזיאל ערך הצעה למכרז, שהוגשה בשמה ובחתימתה של חברת "אברהם יצחק", תוך הצגת מצג כוזב כאילו היא המציעה האמתית. כן הוסכם כי אם "אברהם יצחק" תזכה במכרזים היא תעביר ל"טל עוז" את סכומי הכסף שיועברו לה בניכוי עמלה.

בכך, שימשה חברת "אברהם יצחק" כסות בלבד לחברת "טל עוז", שהייתה אחראית בפועל להכנת ההצעה למכרזים ולניהול העבודות מכוחם, וזאת למרות העובדה שלא עמדה בתנאי הסף הנדרשים. עוזיאל ויצחק הסתירו מחברי ועדת המכרזים את ההסכמות האמורות, וכך זכו במכרזים.

עוד על פי כתב האישום, ההכנסות מביצוע העבודות במכרזים, אשר עמדו על כ-94,000,000 ₪, הולבנו על ידי עוזיאל, יצחק והחברות באמצעות הצגתה הכוזבת של "טל עוז" כקבלנית משנה, תוך יצירת כסות לגיטימית להעברות הכספים בין החברות.

בנוסף, על פי כתב האישום, עוזיאל הציע שוחד לניצן פלג, מנכ"ל החברה הכלכלית בראשון לציון, בשנת 2015, עת שימש עוזיאל כקבלן מסגרת של החברה הכלכלית. כמו כן, מואשם עוזיאל כי הציע שוחד לסמנכ"ל החברה הכלכלית, בשלהי שנת 2017, וזאת על רקע רצונו של עוזיאל לקנות מהעירייה, באמצעות החברה הכלכלית, את עודפי האדמה שנצברו בשטח של מתחם ה-1000, במחיר נמוך מהאומדן של החברה הכלכלית וללא מכרז.
החקירה בוצעה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של משטרת ישראל בשיתוף עם רשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון.

כתב אישום שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד