ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מגמה מבורכת

כך הפך הבחור החרדי למנהל בכיר בחברת הייטק בינלאומית

גבריאל, שנכנס בגיל 22 לשירות האזרחי מכהן כיום כמנהל צוות בכיר בשלוחה הישראלית של חברת הייטק בינלאומית, נתן שהתחיל את השירות בגיל 25 מונה לאחרונה לראש אגף בחברה ציבורית • ראובן פינסקי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי: "תכנית 'מעלות 3' היוצאת כעת לדרך מבטיחה הצלחה גדולה עוד יותר ומעניקה אופק תעסוקתי גבוה למשתתפים" • נותרו מקומות אחרונים

כך הפך הבחור החרדי למנהל בכיר בחברת הייטק בינלאומית
שירות אזרחי לחרדים. אילוסטרציה צילום: יח"צ

החסם המרכזי העומד בפני הפריצה של צעירים חרדים בשוק התעסוקה הישראלי הוא היעדר הכשרה מקצועית וניסיון רלוונטי, גם מוכשרים וטובים מתקשים להבקיע את הדרישות לניסיון קודם והיכרות מקצועית עם המקצועות אליהם הם פונים.

במהלך השנים האחרונות הקימו בארגון 'חברים' מטעם הרשות לשירות אזרחי בשיתוף זרוע העבודה במשרד הכלכלה, מסלולי שירות הכוללים הכשרה מקצועית בשלל תחומים המיועדים לבעלי מעמד בן ישיבה המעוניינים לצאת לעולם התעסוקה, בהם הם זוכים, בנוסף להכשרה מקצועית ברמה גבוהה, לצבור ניסיון מעשי ששווה הון.

דבר נוסף שגרם לרבים להגיע ללמוד מקצוע דווקא במסגרת השירות באזרחי היא אחוז ההשמה הגבוה של בוגרי השירות במקצועות בכירים המעניקים להם משכורות מכובדות מדי חודש. המעלות הללו משנים לחלוטין את כללי המשחק של צעיר חרדי הנכנס לשוק העבודה מאחר והם מעקרים את החסרונות הבולטים התוקעים את הצעיר החרדי המעוניין להתפרנס בכבוד.

ניתן ללמוד על ההצלחה מסיפורי החיים האישיים של הבוגרים, כך למשל גבריאל כהן, תושב העיר ירושלים, אשר נכנס לשירות האזרחי דרך ארגון חברים כשהיה רק בן 22, מאז חלפו מספר שנים אך כיום הוא כבר חולש על צוות בכיר בשלוחה הישראלית של חברת הייטק בינלאומית, מצליחה ומתקדמת. גם הוא לא האמין שהוא יגיע לאן שהגיע, אך מסתבר שהמקצועיות וההתמדה הובילו אותו למקומות הללו.

הוא היה אברך כולל צעיר, כזה שרק לפני רגע התחתן, עול הפרנסה רבץ על כתפיו ובעצת מורו ורבו ראש הישיבה הוא החליט להצטרף לארגון 'חברים – שירות אזרחי' שם הוא כאמור רכש הכשרה מקצועית בתחום ההייטק, הלימודים הסתיימו במהירות, ואז הוא "נחטף" לשוק ההייטק כאשר תוך זמן קצר הוא העפיל לפסגות גבוהות במיוחד.

לא מדובר בסיפור הצלחה אחד בודד. כך נתן שאולזון שהתחיל את השירות בגיל 25 מונה לאחרונה לראש אגף בחברה ציבורית, עבודה מכובדת ביותר וכזו שמכניסה לו משכורת גבוהה במיוחד מידי חודש בחודשו.

הסיפורים הם רבים, אך די אם נסכם אותם במה שגבריאל כהן עצמו מספר "הייתי אברך צעיר והחלטתי לצאת לשוק התעסוקה, זאת לאחר התייעצות עם ראש הישיבה שלי, אלא שאז גיליתי כי אני יכול לחזור הביתה, לא היה בידי ניסיון ולא מקצוע. באותם הימים ראיתי פרסום של מסלול לימודים במסגרת ארגון חברים בשירות האזרחי והחלטי להצטרף".

לדבריו, "מאז הכל היסטוריה, חווית הלימודים במקום לא תשכח ממני לעולם, אבל מה שהכי משמעותי  הוא שברגע שסיימתי ללמוד תוך רגע ממש התקבלתי למשרה בכירה בשוק ההייטק ומשם כאמור התקדמתי בתוך תקופה קצרה מאוד".

בוגרי מעלות 1 עומדים בימים אלו בשלב סיום השירות ויוצאים לשוק התעסוקה. המשתתפים שעברו הכשרה וצברו ידע מגוון בתקופת השירות, מועמדים כעת לתפקידים אטרקטיבים בחברות ההייטק המובילות וזוכים לליווי צמוד מאנשי המקצוע של ארגון חברים וזרוע העבודה לאורך כל הדרך.

כעת יוצאים בארגון 'חברים' בשיתוף זרוע העבודה במשרד הכלכלה, עם תכנית 'מעלות 3' לצעירים בגילאי 21-28 (במעמד תקין), תוכנית שתתמקד בלימודי הייטק: לימודי פיתוח תוכנה ובדיקות תוכנה, כולל מלגת קיום גבוהה והטבות רבות במהלך התכנית, כשהמעלה הגדולה מכולם היא צבירת הניסיון המקצועי תוך כדי שירות אזרחי משמעותי, מה שמאפשר אופק תעסוקתי בשכר גבוה.

מר ראובן פינסקי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי אומר: "תכנית 'מעלות' מעניקה אופק תעסוקתי גבוה למשתתפים, אנו רואים את זה במרוצת השנים כיצד עשרות ומאות צעירים מתקדמים במהירות הבזק בזכות הלימודים הללו, אנו רואים בזה שליחות קודש לעזור לכל אותם אברכים ובחורים שנאלצו לצאת לעולם התעסוקה, תכנית מעלות משדרגת את היכולות והכישורים הנרכשים במהלך הלימודים למקום גבוה עוד יותר מול ההצלחות הקיימות".

מנכ"ל הרשות הוסיף: "אנחנו עושים את המירב על מנת להיות גשר איכותי לעולם התעסוקה ובפיריון גבוה, חשוב להדגיש כי חלק מרכזי בסוד ההצלחה נובע מההשקעה הגדולה של בני השירות שממלאים תפקידים איכותיים בהצלחה רבה ומקדשים שם שמיים וזוכים לסייעתא דשמיייא שמלווה אותנו בכל צעד ושעל".

יודגש כי התכנית מיועדת לגברים חרדים, בגילאי 21 עד 28, במעמד בן ישיבה תקין.

השאירו פרטים וניצור עמכם קשר לגבי התוכנית הייחודית>>>

שירות אזרחי יזמי הייטק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד