י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"קואליציית רפורמים"

הרבנים בציונות הדתית שמתגייסים להפגנת הימין

בניגוד ליחס למחאות עד כה, מספר רבנים במגזר הדתי-לאומי מתגייסים להפגנה שמתוכננת הערב על ידי פעילי ימין - וקוראים לציבור להגיע למחות | הרב אליהו: "אין להם לגיטימציה" | הרב שפירא: "אנחנו לא נאפשר לעקור ולקעקע את יהדותה של המדינה"

הרבנים בציונות הדתית שמתגייסים להפגנת הימין
הרב דרוקמן והרב זלמן מלמד צילום: אריה מינקוב

מספר רבנים בציונות הדתית מתגייסים למחאה שמתכוננת הערב (שלישי) נגד הממשלה, וקוראים לציבור להגיע להפגין, בטענה שבקואליציה מנסה "לקעקע" את היהדות במדינה.

מאז הקמת הממשלה ישנה ביקורת מצד כמה מתומכי נתניהו כי הרבנים הסרוגים לא מספיק מוחים, לטענתם, נגד הקואליציה. אך לאחרונה הרבנים מהמגזר הדתי-לאומי משמיעים יותר את קולם, ככל הנראה בעקבות ההתקדמות עם הרפורמות והתוכניות בנושאי דת-ומדינה.

"הם אומרים במפורש שהמטרה היא לפרק את הדנ"א של המדינה, פשוט כך", טען הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת. "יש לנו אפשרות להיאבק ולשנות את המגמה. יש כוח לאזרחים במיוחד כשאנחנו רוב העם".

"אין להם לגיטימציה. הם עושים את זה אולי מכוח החוק, אבל בלי שום צדק מוסרי, בלי שום לגיטימציה. הם רימו את האנשים. אנחנו צריכים למחות ובעז"ה ננצח", הוסיף.

גם הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת-גן, קרא לצאת ולמחות: "נתכנס כולנו להביע את הנשמה היהודית של מדינת ישראל. לצערנו, יש לנו קואליציית רפורמים והרפורמות, שמנסים לקעקע את היהדות של המדינה".

"אנחנו כאן כדי שהמדינה תהיה יהודית. אנחנו לא נאפשר לקעקע את יהדותה של המדינה", הוסיף. הרב אלי סדן, ראש מוסדות 'בני דוד', קרא להגיע "מצווה גדולה וברכה רבה תצמח מהשתתפות המונית בעצרת", יחד עם הסתייגות שלא למחות נגד הממשלה.

לפני כשבוע, הוציאו בכירי הרבנים בציונות הדתית מכתב בו קראו למחות נגד הממשלה, אך לא בקריאה ספציפית להגיע להפגנה שתתקיים היום בתל-אביב. "הממשלה מקדמת שורת חוקים שמסכנת את מהות המדינה ומשנה את זהותה, עם ישראל מתקומם כנגד הניסיון הזה", כתבו, בין היתר.

הרב זלמן מלמד הרב שמואל אליהו הרב חיים דרוקמן הרב יהושע שפירא הרב אלי סדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד