ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
היועצת, המתיחות והקרבות

מאבקי כוח ושליטה: מה באמת קורה בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט

לשכתו של ראש הממשלה בנט סוערת מאחור הקלעים והחיוכים כלפי חוץ. גורמים בלשכה טוענים כי יועצתו המדינית שמרית מאיר מדליפה, פועלת להקטין אחרים, וקובעת גם את האסטרטגיה הפוליטית | לשכת ראש הממשלה: "מאיר לא עוסקת בפוליטיקה - לרה"מ יש בה אמון מלא"

מאבקי כוח ושליטה: מה באמת קורה בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט
נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

למרות שבממשלה מנסים להציג חזית אחידה, הערב (שלישי) נחשפה המתיחות בתוך לשכת ראש הממשלה. על פי דיווח של דפנה ליאל ב'חדשות 12', היועצת המדינית של בנט, שמרית מאיר, מעוררת סערה בתוך הלשכה וגם בתוך הקואליציה.

מאיר הפכה עם הקמת הממשלה לאדם החזק ביותר בלשכת בנט, ומי שרואה את הדברים אתו יחד עין בעין. "יש לי עם שמרית יחסי אמון והערכה, היא משענת ממשית וכישרון נדיר. היא באמת בליגה של הגדולים", אמר עליה בנט למקורביו.

אך מהר מאוד המתיחות הגיעה לתוך הקואליציה, כשמאיר האשימה את סביבת יאיר לפיד בהדלפה לתקשורת כי לשכת בנט ביקשה את עזרתו של שר החוץ בארגון ביקורו אצל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בוושינגטון.

בלשכתו של לפיד, טענו מאידך שמאיר עומדת מאחורי ההדלפה, בניסיון לפגוע בשמו של לפיד ואיימו להפסיק לעבוד איתה, ומשם החל פיצוץ בין הלשכות. לדוגמא, בזמן ניהול המשבר מול טורקיה כשבני הזוג אוקנין היו כלואים, מאחורי הקלעים התחוללה מהומה בין הלשכות, למרות שהשניים הציגו אחדות וחיוכים למצלמות.

באחת מהשיחות דלף מידע רגיש שיצר מתח בין כל המעורבים, כשדווח כי ראש המוסד דד ברנע פועל לסיום הפרשה מול מקבילו הטורקי. הפרסום גרם לסערה, ובלשכת לפיד חשדו במאיר, וטענו שזהו עוד ניסיון להקטין את חלקו של לפיד במאמצים לשחרור הזוג אוקנין.

בנוסף ללפיד, מאיר גורמת לחילוקי דעות בין נפתלי בנט לאיילת שקד, על אף היחסים הטובים ביניהם, בכך שהיא מעורבת בקביעת האסטרטגיה הפוליטית של בנט.

"בנט ומאיר מובילים קו של התמרכזות, החלפת דם. זו החלטה אסטרטגית שהתקבלה עם הכניסה לממשלה. מאיר מאמינה שבנט צריך לפנות לקהלים רחבים הרבה יותר, וזה בא לידי ביטוי גם במינויים שביצע. שקד וראש הסגל של בנט (טל גן צבי) חושבים שזו טעות - שאסור לוותר על הבייס הימני". כך לדברי גורם בלשכה.

גורם אחר בלשכה מספר ל'חדשות 12' כי מאיר שהתחילה כיועצת מדינית, הלכה עם הזמן והתרחבה לתחומים נוספים. לדבריו, "כמעט כל דבר בלשכה עובר דרכה - החל מישיבות שוטפות על הקורונה, דרך סוגיות פוליטיות ועד לניהול התקשורתי. מתעסקת בנושאים שאין לה שום ניסיון בהם, ועושה זאת בלי לשתף, ולעיתים בתוך ביקורת והקטנה של אחרים".

דפנה ליאל אף דיווחה מפי גורם בלשכת ראה"מ, כי נפתלי בנט סומך על שמרית מאיר בכל צעד ושעל ואף איים כי מי שיפריע לה במלאכתה יפוטר לאלתר.

מלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט בתגובה: "לראש הממשלה יש אמון מלא ביועצת המדינית שלו בכישרונה ובמסירותה. מאיר פועלת לקדם את עשייתו המדינית של רה"מ, בין אם בבניית היחסים עם ממשל ביידן, עם האירופים, עם מצרים, ירדן, הפתרון המהיר של המשבר עם טורקיה ועוד. מדובר בשישה חודשים מוצלחים בכל קנה מידה, ואנו גאים בהם. היחסים עם שר החוץ ולשכתו טובים, וכולם עובדים בשיתוף פעולה מלא כדי לקדם את מדיניות החוץ של מדינת ישראל. נציין כי מאיר לא עוסקת בפוליטיקה".

מלשכת שר החוץ יאיר לפיד מסרו בתגובה: "שר החוץ וראש הממשלה עובדים בשיתוף פעולה מלא בכל הנושאים. גם בתחום המדיני-ביטחוני, הממשלה הזו כבר הוכיחה שהיא עובדת מצוין ביחד. שיתוף הפעולה בין הלשכות מצוין ואנחנו ועובדים בסנכרון מלא".

גם לשכת שרת הפנים איילת שקד הגיבה לתחקיר ומסרה: "שרת הפנים וראש הממשלה עובדים יחד ובשיתוף פעולה מלא שמוכיח את עצמו יום יום כבר למעלה מ-15 שנה. צוות ראש ממשלה המורחב מורכב מעוזרים מצוינים והעבודה מולם תקינה ושוטפת".

נפתלי בנט שמרית מאיר יאיר לפיד לשכת ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד