י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
איחוד נדיר עם אינטרסים שונים

סאגת מתווה הכותל להתלקחות פוליטית; קריב וגפני נגד הממשלה

פגישת ארגוני הרפורמים עם מזכיר הממשלה שנחשפה ב'בחדרי חרדים' ותשובת המדינה, מביאים לאיחוד נדיר של גלעד קריב ומשה גפני במתקפה נגד הממשלה, קריב דורש ליישם את המתווה במהירות, ואילו גפני תוקף את בנט מזווית אחרת: "זה דרכו כסל למו" | כל הפרטים

סאגת מתווה הכותל להתלקחות פוליטית; קריב וגפני נגד הממשלה
גפני/בנט/קריב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שני אירועים משמעותיים התרחשו אתמול (שלישי) בגזרת קידום מתווה הכותל; הראשון פגישת נציגי ארגוני הרפורמים עם מזכיר הממשלה שלום שלמה, שפועל לקדם את יישום המתווה, השני: תשובת המדינה לבג"צ בעניין מתווה הכותל, שבה ביקשה דחייה ביישום המתווה בחצי שנה, עד אז ישפצו את המבנה הקיים.

לכאורה מדובר בסתירה, שמחד מזכיר הממשלה שלמה מעביר לארגוני הרפורמים מסרים כי הממשלה בעד יישום מתווה הכותל, ומאידך, בקשת המדינה מעידה כי בכוונתה להמשיך במדיניות הממשלה הקודמת, שלא לקדם את המתווה.

אלא שהתייחסות של מנכ"לית 'התנועה המסורתית', רקפת גינסברג, מלמדת מעט על כוונת הממשלה, שלדבריה, שעות אחרי הפגישה עם מזכיר הממשלה היא חשפה מהנאמר בחדר הסגור; "מזכיר הממשלה בפגישתנו עמו היום התחייב במקביל על קידום מתווה הכותל. ניכר שההודעה לבגץ מתייחסת לשיפוץ הרחבה, ומלמדת על הרצון ללמוד את מתווה הכותל לעומקו", מסרה.

כך או כך, שתי החזיתות הצליחו לאחד לרגע אחד את הנציגים החרדים עם הח"כ הרפורמי גלעד קריב, שניהם נגד הממשלה, אך מזווית שונה ומנוגדת לחלוטין. החרדים תקפו על קיום הפגישה בין נציגי הרפורמים למזכיר הממשלה, וחבר הכנסת קריב זועם על דחיית יישום המתווה.

שלום שלמה, לצידם של בנט ולפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

חבר הכנסת קריב מסר בתגובה לתשובת המדינה "תשובת המדינה לבג"ץ בעניין מתווה הכותל חוזרת למחויבות של ממשלת נתניהו להקים רחבת תפילה שוויונית וממלכתית בכותל המערבי. בניגוד לנתניהו, שהתקפל באופן מביש מול הלחץ של המפלגות החרדיות".

עוד בנושא מתווה הכותל ב'בחדרי חרדים'

"על ראש הממשלה נפתלי בנט לגלות מנהיגות, להישיר מבט למיליוני יהודים בארץ ובתפוצות, ולהתקדם ביישום מתווה הכותל", קרא קריב, שבירך על הפגישה עם מזכיר הממשלה, "נוודא כי הוא יישא פרות של ממש, ביחס הסדרי התפילה בכותל המערבי ובתחומים חשובים נוספים", אמר.

קריב קרא ליישם את מתווה הכותל במהירות ולא להמתין חצי שנה, כפי שדרשה הממשלה בתשובת המדינה לבג"צ; "בשבועות האחרונים נתניהו, דרעי וליצמן, פועלים להעמיק את המחלוקת בעם היהודי ממניעים פוליטיים ומאינטרסים אישיים, ואין כל סיבה להיגרר אחרי ניסיונם הנלוז. התשובה המתאימה להתנהלות מסיתה זו, היא יישום מהיר של התחייבות הממשלה בתשובתה לבגצ". כך קריב.

במפלגות החרדיות תקפו אף הן את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת מזכירו שלמה; "מזכיר הממשלה שלום שלמה עושה דברו של נפתלי בנט, שניהם פוגעים ללא הפסקה בכל הנושאים היהודיים של מדינת ישראל", האשים גפני והוסיף, "פגישתו של שלמה עם הרפורמים והקונסרבטיבים שנועצים סכין בתורה הקדושה לא מפתיעה אותי, 'זה דרכו כסל למו' מאז ומתמיד בתפקידיו השונים, הגלויים והנסתרים, שמתאים כאמור למפעילו נפתלי בנט". כשגם בש"ס פרסמו תגובה נגד הפגישה.

מתווה הכותל שלום שלמה נפתלי בנט גלעד קריב משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד