י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ליברמן מתנער מאחריות

"מאז חורבן בית שני לא לקחנו כ"כ הרבה משכנתאות"

אביגדור ליברמן על מחירי הדיור בישראל: "אחד התמריצים השליליים שלא תלויים בנו זה הריבית הנמוכה, מה שנתן דחף לקחת את כל המשכנתאות, ומאז חורבן בית שני לא לקחנו כל כך הרבה משכנתאות"

"מאז חורבן בית שני לא לקחנו כ"כ הרבה משכנתאות"
אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס השבוע למחירי הדיור בישראל וניסה להטיל את האחריות לכך על גורמים אחרים, ולא על משרד האוצר.

ליברמן אמר בכנס פסגת העסקים של מעריב כי מחירי הדיור "יעלו בסוף השנה ב-11%, וזה אמנם נמוך יחסית לכל העולם, אבל זה יותר מדי. חייבים לעצור את זה. אין איזשהו נס, זה תלוי בשיווק קרקעות ובהליכי תכנון ובנייה. צריך לזרז אותם. צריך גם לצנן את ביקושים. כשמדברים על מס רכישה המטרה היא לצנן את הביקושים".

לדבריו, "אחד התמריצים השליליים שלא תלויים בנו זה הריבית הנמוכה, מה שנתן דחף לקחת את כל המשכנתאות, ומאז חורבן בית שני לא לקחנו כל כך הרבה משכנתאות כמו בשבעת החודשים האחרונים".

"גם בנושא עליות המחירים של סחורות בעולם. מחירי הובלה ימית קפצו בעשרות אחוזים. כשמסתכלים על מפרט של כל דירה רואים כלים שרובם באים בהובלה ימית. אין לנו איך להתמודד עם מחירי ההובלה הימית. אני גם לא יכול להתמודד עם הריבית, שתלויה בנק הפדרלי. אנחנו מאוד ריאליים. צריך להתמודד עם הביקוש, ההיצע והתכנון", הצהיר ליברמן

 

מחירי הדיור אביגדור ליברמן משכנתאות שר האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד