כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"תקדים מסוכן"

בנט ביקש לבחון חובת חיסון: הפרופ' גליה רהב מתנגדת

לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט ביקש היום - על פי פרסומים שונים - לבחון חובת חיסון כללית, התראיינה הפרופ' גליה רהב והביע התנגדות למהלך כזה: "זכויות הפרט הן זכויות הפרט, זה תקדים מסוכן לעשות כזה דבר" 

בנט ביקש לבחון חובת חיסון: הפרופ' גליה רהב מתנגדת
מתחם חיסונים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע ההערכת מצב שהתקיימה מוקדם יותר היום בו ביקש ראש הממשלה נפתלי בנט לבחון את אופציית ההגבלות, סגר על ה-לא מחוסנים וכן חובת חיסון, התראיינה הפרופ' גליה רהב מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא ל-103FM וקבעה כי מדובר במעשה מסוכן: "זכויות הפרט הן זכויות הפרט - זה תקדים מסוכן לעשות כזה דבר". רהב טענה כי היא נגד הסנקציות, ובעד ההסברה. 

‏בנוסף התייחסה הפרופ' רהב לאלה הבוחרים שלא להתחסן כנגד הקורונה ושיתפה: "זה מעצבן לראות אותנו עובדים כמו אני לא יודעת מה, ואלה לא מתחסנים. לראות שהם מדביקים - זה הדבר הכי נורא".

בהמשך הריאיון התייחסה רהב לרצון הקיים בחלקים נרחבים בציבור - להסרת הגבלות בנתב"ג ואמרה כי "אני בשום פנים ואופן לא הייתי מקלה על החוזרים מחו"ל. אני חושבת ששווה לעשות עוד עבודה בבתי הספר, לחסן ולהראות שם את המספרים". והוסיפה כי הפתרון כרגע הוא - "חיסון, חיסון, חיסון". 

בתו כך, ברקע ההגבלות שהושתו על שדה התעופה לאחר זיהוי האומיקרון, וההחלטה שלא לבטלם לעת עתה, תקפו היום (חמישי) בלשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל: "ממשלת ישראל מתנהלת בחובבנות וחוסר מקצועיות שגובל במחדל לאומי". 

‏יוסי פתאל, מנכ"ל הלשכה אמר: "בכל הקשור לנתב"ג מתנהלת הממשלה כדירקטוריון של מפעל הגרלות. ממשלה אחראית הייתה מכינה מראש תרחישי התייחסות לכל האפשרויות, שאינן רבות, למצבים האפשריים עם גילוי האומיקרון. כולל השלכות כלכליות ונוסחאות לתגובה". 

 

 

קורונה נפתלי בנט גליה רהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד