כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מעל גיל 14

המדינה שתקנוס באלפי יורו מי שלא יתחסן

אוסטריה מפעילה לחץ נוסף על האזרחים והופכת את ההתחסנות מפני הנגיף כחובה. מי שלא יתחסן ישלם קנסות שיגיעו עד כמה אלפי יורו. נשים בהריון וחולים בסיכון פטורים מהחובה ומהקנס

המדינה שתקנוס באלפי יורו מי שלא יתחסן
אילוסטרציה צילום: unsplash

אזרחי אוסטריה מעל גיל 14 המתגוררים באוסטריה, יידרשו להתחסן מחודש פברואר הבא. אם לא יעשו זאת, הקנסות יסתכמו ב-3,600 יורו. הממשלה האוסטרית הצדיקה את הצעד כאפשרות היחידה להגן על החברה ולהימנע מסגר מתמשך נגד המגיפה שיסב נזק כלכלי ונפשי לרבים.

שר הבריאות, וולפגנג מוקשטיין, הסביר כי לאחר שתחלוף תקופת הדיון המשפטי שייקח ארבעה שבועות, התוכנית היא לדון ולהעביר את החוק בפרלמנט שייכנס לתוקף בתחילת פברואר.

מי שלא יתחסן, ישלם קנס שייחל ב-600 יירו, תהליך שיכול להסתיים בקנס של עד 3,600 יורו, אם הסירוב יימשך. הסכום יותאם לרמת ההכנסה של מסרב החיסונים.

שר הבריאות מוקשטיין הצהיר כי נשים בהריון מוחרגות מההוראה ומהקנס, אם כי הדגיש שמומלץ גם להן חיסונים. אנשים שאינם יכולים להתחסן מסיבות רפואיות יקבלו פטור מחיסון, כולל אנשים שהחלימו מקורונה, עד שישה חודשים מהחלמתם. כ-68% מאוכלוסיית אוסטריה, המונה 8.9 מיליון - הינם מחוסנים, שיעור נמוך יחסית למערב אירופה.

שר הבריאות אמר עוד כי עם כניסתו לתפקיד באפריל האחרון, הוא לא חשב שיהיה צורך להטיל חיסון חובה, "כי יהיו מספיק אנשים שיחליטו להתחסן", עם זאת, "שיעור החיסונים פחות מ-68 אחוז מהאוכלוסייה לא מספיק כדי להגן על החברה מפני המחלה שנגרמת על ידי נגיף הקורונה". הוסיף השר בהסבירו את הצעד מרחיק הלכת.

חיסון לקורונה אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד