י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מכניסים טומאה של רפורמים לכותל

המגיד על בנט וכהנא: הולכים עם כיפת חצי גרוש ולוחמים בקב"ה

המגיד הרב רוזנבלום במתקפה חריפה על הניסיון לפגוע בקדושת הכותל: "רוצים להכניס לתוך רחבת הכותל טומאה של רפורמים, רוצים להכניס גברים ונשים במקום אחד, במקום שהקב"ה הכריז שמעולם לא זזה שכינה. עם כיפה בגודל של גרוש וחצי גרוש, מנהלים מלחמה כנגדך" • צפו

המגיד על בנט וכהנא: הולכים עם כיפת חצי גרוש ולוחמים בקב"ה
הרב ברוך רוזנבלום צילום: מתוך הסרטון

המגיד הנודע בתבל, הגאון רבי ברוך רוזנבלום, שרבבות מאזינים לשיעוריו הנמסרים כמידי שבוע, התייחס אמש (ליל שישי) בסיום שיעורו בבית הכנסת הגדול בבני ברק, לרצון הממשלה לפגוע בקדושת הכותל המערבי.

ל'בחדרי חרדים' הגיעו דבריו של הרב רוזנבלום, שדיבר על מעלת צום עשרה בטבת שיחול בשבוע הבא והימים שלפנינו שהם ימים גדולים וקישר את הדברים לימינו אנו, שבהם הממשלה מבקשת לפגוע בכותל המערבי ולהכניס את הרפורמים לתוך הרחבה ולטמאות את המקום הקדוש.

"רבותי, מגיעים ליום עשרה טבת, היום שבו החל המצור על ירושלים, שה'חתם סופר' אומר שהקב"ה יושב עם פמליה של מעלה ודן האם השנה ייבנה בית המקדש או לא", אמר הרב רוזנבלום. 

"אנחנו פונים אל הקב"ה בבקשה, מעולם לא רצו לטמא את הכותל המערבי, מעולם. ערבים שמרו על הכותל המערבי. למה?, כי מעולם לא זזה שכינה מהכותל המערבי. אתם יודעים מאיפה שכינה מסתלקת? כמו שכתוב: ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך, רוצים להכניס לתוך רחבת הכותל המערבי טומאה. טומאה של רפורמים, רוצים להכניס גברים ונשים במקום אחד, במקום שהקב"ה הכריז שמעולם לא זזה שכינה בין קדשי הקדשים".

"מלחמת הדת היא לנגדנו ריבונו של עולם זה מלחמה נגדך אישית", זעק הרב רוזנבלום, כאן תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת השר לשירותי דת מתן כהנא, חובשי הכיפה; "עם כיפה בגודל של גרוש וחצי גרוש, מנהלים מלחמה כנגדך, זה לא שלנו, אנחנו לא יכולים להילחם. אנחנו יכולים להתפלל". 

את דבריו סיים: "אנו אומרים בתפילת הנעילה, ועיר האלוקים מושפלת עד שאול תחתיה, אנחנו מבקשים מהקב"ה מידת הרחמים עלינו התגלגלי, רבותי אל תשכחו כמה אנשים חולים ישנם, כמה אלמנות כמה יתומים ישנם, כמה אנשים זקוקים לישועה בבריאות, כמה אנשים צריכים ישועה בפרנסה, כמה אנשים צריכים ישועה בשידוכים, כל הבונה ומקים בית חדש משמח חתן וכלה כאילו בנה אחת מחורבות ירושלים, בוא נהיה יותר ערניים לבחורים שנמצאים בשידוכים ובנות שנמצאות בשידוכים, נתפלל ביום הזה שהקב"ה ייבנה את בית המקדש, ותצילנו מכל גזירות קשות אכזריות כי לך לבד עיננו תלויות".

הרב ברוך רוזנבלום הכותל המערבי מתן כהנא נפתלי בנט רפורמים בכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד