י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ללכוד את המבצעים"

גינויים חריפים לאיומים על ראש הישיבה: "עלולים להפוך למעשים"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, גינה את מכתב האיומים שנשלח לראש ישיבת 'יקירי ירושלים' ע"י מתנגדי חיסונים: "מחזק את ידיו", כתב הפרופ' אש וציין: "דיווחנו למשטרה. מקווה שיגיעו במהרה לגורמים שביצעו את המעשה" • סיעת ש"ס תעלה לביתו של הרב יהודה כהן במוצ"ש

גינויים חריפים לאיומים על ראש הישיבה: "עלולים להפוך למעשים"
הרב יהודה כהן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במשטרה ממשיכים לחקור מי עומד מאחורי מכתב האיומים ששוגר אמש (חמישי), לראש ישיבת 'יקירי ירושלים', הגאון הרב יהודה כהן. בד בבד, במשרד הבריאות ובמפלגת ש"ס גינו בחריפות את האיומים על חייו של ראש הישיבה, ואף הודיעו כי חברי הכנסת ונציגי המפלגה בי-ם יעלו לביתו של הרב כהן במוצ"ש. מוקדם יותר פורסם כי מכתב דומה נשלח לביתו של איצ'ה דז'לובסקי, מפעיל "קו הבריאות" בנושא הקורונה מטעם משרד הבריאות.

מתנגדי החיסונים שיגרו מכתב מאיים לראש הישיבה: "סופך קרב"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הגיב לפרסום ב'בחדרי חרדים' ואמר: "אנחנו רואים בחומרה את השיח האלים והאיומים כלפי מי שמבקשים להציל ילדים ולחסנם. אני מחזק ידי ראש הישיבה. דיווחנו למשטרת ישראל ואני מקווה שהם יגיעו במהרה לגורמים שביצעו את המעשה".

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כפי שדווח אתמול לראשונה ב'בחדרי חרדים', אל ביתו של ראש ישיבת 'יקירי ירושלים', הגאון רבי יהודה כהן, הגיע מכתב איומים, שנשלח ככל הנראה ע"י גורמים המתנגדים לחיסוני הקורונה. המכתב הודבק בשעות הערב על דלת ביתו של ראש הישיבה. בני משפחתו שעודכנו על תוכן המכתב, מיהרו להגיע לביתו. כוחות משטרה הוזעקו גם הם למקום.

מכתב האיום שנשלח לראש הישיבה, הגאון הרב יהודה כהן

שעה קלה לפני כניסת השבת, סיעת ש"ס פרסמה הודעה בה היא מודיעה כי חברי הכנסת של המפלגה, יחד עם חברי הסיעה בי-ם, יגיעו במוצ"ש לביתו של הרב כדי להביע תמיכה. במכתב נאמר: "בעקבות התנכלויות חוזרות ונשנות לגאון הרב יהודה כהן שליט"א ר"י "יקירי ירושלים" מצד גורמים קיצונים,
מתכנסים חברי סיעת ש"ס ירושלים ביחד עם חברי הכנסת בצאת השבת בשעה 19:30, בביתו ברחוב הטורים 28 ירושלים". לסיום נכתב לנציגים: "השתתפותכם היא למען כבוד התורה".

אמש עם פרסום המכתב, יו"ר ש"ס ח"כ אריה אמר דרעי ל'בחדרי חרדים' כי הוא "מביע שאט נפש ממעשה נבלה ומחילול השם הנורא, אני מחזק את ידו של ראש הישיבה הגאון הרב יהודה כהן. איומים עלולים חלילה להתרחש במציאות, אני קורא לרשויות החוק ללכוד את המבצעים במהירות ולהענישם בכל חומרת הדין."

ח"כ אוריאל בוסו אמר בתגובה למכתבי האיום: "קבוצת שוליים שבחברה, שהעזו להניח מכתב שכולו איומים ושנאה תוך זלזול באחד מגדולי ישראל, מוכיחה כמה הדרך המעוותת שלהם רחוקה מהדרך האמיתית של גדולי ישראל. אין ספק שאירועים מסוג זה עלולים להביא איתם מעשים של ממש, תפקידם של גורמי האכיפה להניח את ידיהם על אותה קבוצה שמייצרת סכנה אמיתית מלבד הפצת חומרי תעמולה ריקים מתוכן".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי גינה אף הוא את האיומים על ראש הישיבה: "כתלמידו של מורנו ראש הישיבה, הגאון הגדול רבי יהודה כהן, אני מזועזע ממכתב הנאצה והאיומים כנגדו, אותה קבוצה הזויה מנסה להשליט טרור במסווה של "דאגה" לציבור ועל משטרת ישראל לעצור כל ניסיון כזה לאלתר! פן יהיה מאוחר והדיבורים חלילה יהפכו למעשים".

ח"כ משה ארבל הוסיף: "ההתקפות המרושעות כנגד ראש ישיבת יקירי ירושלים חמורות מאוד. מצופה מרשויות אכיפת החוק לפעול ללא דיחוי לאיתור המאיימים ולמיצוי ההליכים כנגדם".

ח"כ משה אבוטבול התייחס למכתב האיומים: "זכיתי וב"ה ובני הצעיר לומד בישיבה הקדושה "יקירי ירושלים" אצל מורנו הגאון הגדול מרן ראש הישיבה הרב יהודה כהן שליט"א שמוסר את נפשו למען הילדים והנערים והבחורים במוסדותיו יקירי ירושלים בכל הארץ , היה לנו את הזכות כראש העיר בית שמש להקים ולבנות לו מבנה לתפארת עבור הת"ת היקר "יקירי ירושלים" ששימש מוסד מצוין לבני התורה בני עדות המזרח הנשמעים לדעת גדולי ישראל ובראשם למר"ן הרב עובדיה זצ"ל וכיום למר"ן ראש הישיבה נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שדעתו ברורה כדעת כלל גדולי הדור להשמע לרופאים ולהתחסן כך שכל איום על הגאון הרב יהודה כהן לא ישפיע עליו חלילה ואוי להם למניפים יד כנגד מי שבמשך למעלה מיובל שנים מחנך דור של תלמידים שמהם יצאו פארים של ראשי ישיבות וכוללים העומדים ראשונה בכותל המזרח של יהדות ספרד המפוארת . תחזקנה ידיו אמן וקורא לרשויות לאתר מיידית את המאיימים המסוכנים שמקומם אחר סוגר ובריח. וכל המבזה ת"ח כידוע אין תרופה למכתו".

מאיר פרוש, הח"כ הראשון מיהדות התורה שהתייחס למכתב האיום, כתב: "אני מביע זעזוע ושאט נפש מהמעשה הנפשע נגד הגאון רבי יהודה כהן. מדובר בחציית קו אדום. אני קורא למשטרה לעשות הכל בכדי למצוא את אותם פורעים ולמצות איתם את הדין".

איומים הרב יהודה כהן קורונה נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד