כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ברקע חששות ההורים

שבועיים למבצע חיסוני הילדים: אלו אחוזי תופעות לוואי

בחלוף שבועיים מפתיחת מבצע חיסוני הילדים וברקע חששות ההורים - ערכו בקופת החולים 'מכבי' סקר שבדק את אחוז הורי הילדים שהתחסנו והתלוננו על תופעות לוואי | הנתונים 

שבועיים למבצע חיסוני הילדים: אלו אחוזי תופעות לוואי
חיסונים לקורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע החששות של הורים רבים מחיסוני הילדים, ושבועיים מתחילת מבצע החיסונים לגילאי 5-11: ערכה קופת החולים 'מכבי' סקר תופעות לוואי ממנו עולה כי כ-20% בלבד מההורים המשיבים דיווחו על תסמינים כגון חולשה או עייפות וכאבי ראש, כשרובם דיווחו כי תופעות הלוואי חלפו תוך יממה.

קרוב ל-70% מהמשיבים דיווחו על תופעות לוואי מקומיות בלבד, כאשר כשליש מהמתחסנים העידו כי לא הייתה שום תגובה במקום ההזרקה. רק כאחוז בודד מכלל ההורים פנו לקבלת טיפול רפואי או ייעוץ רפואי בשל תופעות הלוואי.

עוד עולה מהסקר שנערך כי הילדים הצעירים יותר בגיל, סבלו פחות מתופעות לוואי. לדוגמא, חולשה ועייפות דווחו ע"י 7% מהילדים בגיל 5 לעומת 14% מהילדים בגיל 11. כאבי ראש דווחו ע"י 5% מהילדים בגיל 5 לעומת 10% מהילדים בגיל 11 (מחצית). ב-'מכבי' חיסנו עד כה מעל ל-40 אלף ילדים בגילאים אלו. 

כמו כן, עולה מהסקר כי ככל שיחליטו בהמשך לחסן ילדים הצעירים מגיל 5, צפוי כי שיעור תופעות הלוואי יהיה נמוך אף יותר ובכל מקרה לא גבוה יותר.

חיסון לקורונה חיסון ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד