כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ההקלטות מהאחוזה במיאמי

הנשיא לשעבר מפתיע: אמרתי לחתן שלי, עם גנרל גנץ יהיה יותר קל

בהקלטות שמתפרסמות הערב נשמע הנשיא לשעבר טראמפ בקולו תוקף את ראש האופוזיציה נתניהו, בעיקר על הברכה המצולמת לנשיא הנבחר ביידן, ומפתיע כשהוא מפרגן לשר גנץ וליו"ר הרשות הפלסטינית | דונלד טראמפ: "הפלסטינים שנאו את נתניהו שנאה יוקדת. הם לא שנאו את גנץ"

הנשיא לשעבר מפתיע: אמרתי לחתן שלי, עם גנרל גנץ יהיה יותר קל
נתניהו וטראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הריאיון יוצא הדופן של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, לספרו של העיתונאי ברק רביד, ממשיך להכות גלים ברחבי העולם וציטוטים בולטים מדבריו שפורסמו בסוף השבוע ב'ידיעות אחרונות' משודרים בכלי התקשורת בארה"ב. הערב ב'חדשות 12' פירסמו לראשונה הקלטה מהשיחה שקיים רביד עם הנשיא לשעבר ובו נשמע טראמפ מחלק מחמאות לשר הביטחון בני גנץ, לצד איבה שהוא מביע כלפי נתניהו.

בריאיון שפורסם בסוף השבוע צוטט טראמפ שלושה חודשים לאחר ההפסד בבחירות לביידן כשהוא זועם על ראש הממשלה דאז נתניהו, שמיהר לדבריו לברך את ביידן על זכייתו ועוד הגדיל לעשות לדבריו ועשה זאת בווידאו מצולם.

בהקלטה שפורסמה ב'חדשות 12' נשמע טראמפ באופן מפתיע מדבר בשבחו של יו"ר הרשות הפלסטינית. "חשבתי שהוא (אבו מאזן) רוצה לעשות הסכם יותר מנתניהו. ואני אהיה כן, הייתה לי פגישה מעולה איתו, עם עבאס, כן? בילינו הרבה זמן ביחד, דיברנו על הרבה דברים, והוא היה כמעט כמו אבא. הוא היה כל כך נחמד, הוא לא יכול היה להיות נחמד יותר. אחרי פגישה עם ביבי למשך 3 דקות, הסתכלתי עליו ואמרתי 'אתה לא רוצה לעשות הסכם, לא?' והוא אמר 'האמת...', והעובדה היא - אני לא חושב שביבי אי פעם רצה לעשות הסכם".

עוד פוליטיקאי לו בוחר להחמיא הנשיא לשעבר הוא שר הביטחון. "בני גנץ - מאוד חיבבתי אותו, חשבתי שהוא נהדר. הוא הגיע לבית הלבן, והוא היה מישהו שלדעתי הוא אדם שהיה קל הרבה יותר לעשות איתו עסקים מול הפלסטינים". לדברי טראמפ, "הפלסטינים שנאו את נתניהו שנאה יוקדת. הם לא שנאו את גנץ".

ברמה האישית אמר טראמפ על גנץ: "חיבבתי אותו. חשבתי שהוא איש מרשים מאוד. הוא אוהב את ישראל. אני פשוט לא הבנתי מה קרה לו, כי שמעתי שבנקודה מסוימת ביבי אמור היה לעזוב והוא היה אמור לעלות לשלטון ופתאום אנחנו הולכים לבחירות. חיבבתי את הגנרל (גנץ) מאוד. אני אמרתי לך, לג'ארד ולדיוויד, אם הוא היה הבחור, אם הוא ינצח, אני חושב שזה יהיה קל יותר. אני לא חושב שביבי בכלל רצה לעשות שלום. אני חושב שהם עודדו אותנו כל הדרך 'לא אנחנו רוצים, אנחנו רוצים'. אבל ביבי זה ביבי".

 

דונלד טראמפ בנימין נתניהו ברק רביד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד