כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הסכם עם הפלסטינים

איטליה התעלמה מאזהרות על מתקפת הטרור בבית הכנסת

מסמכים שפורסמו לאחרונה באיטליה, מעידים כי רומא חתמה על הסכם עם ארגוני טרור פלסטיניים להתעלם מהתקפות נגד יהודים, בתמורה לכך שלא יפגעו במטרות איטלקיות אחרות

איטליה התעלמה מאזהרות על מתקפת הטרור בבית הכנסת
משטרת איטליה, אילוסטרציה צילום: Pixabay

התקשורת האיטלקית פרסמה ביום שישי האחרון מסמכים שמאששים האשמות כי איטליה הסכימה על עסקה שלא תתערב בהתקפות טרור פלסטיניות על מטרות יהודיות, ולא מנעה תקיפה של בית כנסת ברומא ב-1982, אז נהרג שם פעוט בן שנתיים.

מהמסמכים עולה כי למודיעין האיטלקי היה מידע ברור על המתקפה המתוכננת בבית הכנסת, אך לא נעשה דבר כדי לעצור אותה, והמשטרה אף צמצמה את האבטחה סביב בית הכנסת ברומא.

ההאשמות הללו ידועות מאז 2008, כאשר ראש ממשלת איטליה ונשיא איטליה לשעבר פרנצ'סקו קוסיגה אמר לעיתון "ידיעות אחרונות" כי איטליה "מכרה את יהודיה וחתמה על הסכם שאפשר לארגוני טרור פלסטיניים יד חופשית לפעול נגד יהודים. ומטרות ישראליות באיטליה בתמורה לאי תקיפת אינטרסים איטלקיים אחרים".

באותה עת הוכחשו ההאשמות בתוקף באיטליה וקוסיגה הוצג כהזוי. עם זאת, מסמכים שנחשפו כעת על ידי התקשורת האיטלקית הראו שאיטליה התעלמה בבירור מאיומים על מוסדות יהודיים וישראלים, במיוחד במקרה של הפיגוע ב-1982 על בית הכנסת ברומא.

בשמחת תורה בשנת 1982, כמה חמושים השליכו רימוני יד וירו בתתי מקלעי לעבר מתפללים שיצאו מבית הכנסת, הרגו פעוט בן שנתיים ופצעו 34 בני אדם.

באזהרה שנשלחה למשרד הפנים האיטלקי נאמר ממקור מהימן, לפיו קבוצת הטרור של אבו נידאל, תכננה לבצע פיגוע בתקופת החגים היהודיים ועלולה לפגוע באתרים יהודיים מכיוון ששגרירות ישראל הייתה מאובטחת מדי. אך למרות האזהרות, לא רק שהאבטחה לא תוגברה, אלא שביום הפיגוע ניידת המשטרה הרגילה שחנתה מחוץ לבית הכנסת בחגים, עזבה את המקום, כך עולה מהמסמכים.

מתקפת טרור בית כנסת רומא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד