כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הבחירה הקשה בעולם

אפגנית מכרה תאום שזה עתה נולד, כדי לקנות אוכל לתאום השני

ארבעה חודשים אחרי השלמת ההשתלטות של מורדי הטליבאן באפגניסטן, והמצב הכלכלי במדינה שובר שיאים | תאומים נולדו לאם אפגנית שנאלצה למכור את אחד מהם לטובת תזונתו של השני

אפגנית מכרה תאום שזה עתה נולד, כדי לקנות אוכל לתאום השני
לוחמי טאליבן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

אמא באפגניסטן שהיתה נואשת לאוכל, מכרה תאום אחד שזה עתה נולד כדי שתוכל להרשות לעצמה להאכיל את השני, חצי מאזרחי המדינה עומדים בפני מכת רעב תחת שלטון הטליבאן.

האישה בת ה-40, מצפון מחוז ג'וז'אן, נתנה את התינוק לזוג חשוכי ילדים בתמורה ל-104 דולר. היא קיוותה שיספיק לה עבור מזון כדי להחזיק את משפחתה למשך שישה חודשים נוספים.

הבצורת אילצה את בני הזוג לצאת מהחווה שלהם מוקדם יותר השנה לתוך עיר סמוכה, שם עבדו בעלה ובנה הבכור כפועלים, לפני השתלטות הטליבאן באוגוסט האחרון, אז קרסה כלכלת אפגניסטן.

האו"ם מזהיר כעת שיותר ממחצית מאוכלוסיית אפגניסטן עומדת בפני סכנת רעב בחורף הקרוב, בעיה שמתווספת לעובדה שסוכנויות סיוע רבות נמלטו מהמדינה כשהממשלה התמוטטה והסיוע הבינלאומי התייבש.

מצוקתה של המשפחה הזו נחשפה על ידי Save the Children, (הצילו על הילדים) ארגון שנשאר בשטח אפגניסטן ועובד בשטח, שם מחלקים מזון לנזקקים. בשיחה עם עובדי ארגון הצדקה, הסבירה האם האפגנית שהיא ילדה את התאומים ילד וילדה לפני כמה חודשים, האישה הסבירה כי כל בגדי הילדים הם יד שנייה ונתרמו על ידי מקומיים.

בתחילה היא תכננה לשמור על שני הילדים, אבל בקושי הצליחה להשיג מספיק מזון אפילו לאחד מהם - בדרך כלל לחם, ולפעמים אבקת חלב. בעלה, בן 45, עובד כפועל אבל אומר שיש מספיק עבודות רק ליום עבודה אחד מתוך חמישה - והשכר ליום, בסביבות דולר אחד, מספיק לאוכל ליומיים בלבד.

גם הבן הבכור עובד בשוק הסמוך, אמרה האם, דוחף עגלות שבעלי דוכנים משתמשים בהן כדי לשאת את התוצרת שלהם. אבל בגלל שהוא צעיר, הבעלים מעדיפים לעתים קרובות להשתמש בנערים חזקים יותר, ולעתים קרובות הוא מסיים יום ללא עבודה.

כשהתינוקות החדשים בכו ללא הרף מרעב, זוג חשוך ילדים ניגש אליה והציע 104 דולר כדי לקחת את בנה שזה עתה נולד. בתחילה היא סירבה, אך לאחר מספר ימים שבה ראתה את הילד בוכה בגלל מחסור באוכל, היא החליטה שלמסור אותו היא האפשרות הטובה ביותר לפרנס אותו ואת ילדיה שנותרו.

האם אמרה: "זה היה קשה, קשה יותר ממה שאפשר לדמיין, מסרתי את הילד שלי בגלל דלות, לא יכולתי לטפל בו ולא יכולתי להרשות לעצמי כלום", היא סיפרה ל'דיילי מייל', "נתתי את כל הכסף לבעלי, הוא קנה קצת אורז, שמן וקמח, בעלה הוסיף: "אנחנו צריכים עזרה, אנחנו רעבים ועניים, אין עבודה באפגניסטן, יש לנו ילדים, אנחנו הכי צריכים קמח ושמן, שאין לנו, לא יכולתי להרשות לעצמי לקנות בשר בחודשיים שלושה האחרונים. יש לנו רק לחם לילדים".

אפגניסטן רעב מכירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד