י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התושבים נאבקים ב'בואש'

24 נעצרו במחאת השנה למותו של אהוביה סנדק

המשטרה עצרה 24 מפגינים במחאה לציון שנה למותו של הנער אהוביה סנדק, חלקם יובאו לדיון בעניינם בבית המשפט | תושבים המתגוררים סמוך לגשר המיתרים בירושלים זועמים על השימוש בבואש: "כל התושבים סובלים, אי אפשר לנשום".

24 נעצרו במחאת השנה למותו של אהוביה סנדק
מחאה בירושלים, שנה למותו של אהוביה סנדק צילום: ישי ירושלמי

24 מפגינים נעצרו אמש (מוצ"ש), במחאה לציון שנה למותו של הנער אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי בבנימין. כך עדכן ארגון 'חוננו' - המסייע משפטית לעצורים.

המחאה נערכה סמוך לגשר המיתרים בבירה ומאות המפגינים חסמו לסירוגין את הכניסה לירושלים. בארגון עדכנו כי תשעה מהעצורים יובאו לדיון בבימ"ש, ביניהם קטינה כבת 14. 8 מהעצורים הם קטינים וקטינות. במהלך הלילה שוחררו 15 עצורים, חלקם בתנאים מגבילים של הרחקה מאזור ההפגנה.

לפי המשטרה, במהלך הפרות הסדר חסמו מתפרעים את ציר הכניסה לעיר וכן את ציר הרכבת הקלה, הובערו צמיגים באזור וכן יודו ביצים, חפצים ואבנים לעבר השוטרים. "כוחות המשטרה השתמשו באמצעים לפיזור הפרות סדר להדיפת המתפרעים", נאמר בהודעת המשטרה. במשטרה הוסיפו כי בעת הפרת סדר שהייתה בצומת הרחובות רופין - הרצל, שם חסמו מספר מתפרעים את ציר הרכבת, הותקף שוטר באמצעות תרסיס פלפל שהותז לעבר פניו.

שנה למות אהוביה; הכניסה לירושלים נחסמה. צפו

"‏המשטרה שוב נוקטת ביד קשה כלפי מפגינים, חלקם קטינים, בלי פרופורציות ביחס למה שהם לכאורה ביצעו ומונעת מהם להביע את מחאתם החוקית והלגיטימית, הפעם נקטו כלפי המפגינים ביד קשה, אף יותר מפעמים קודמות", מסר עו"ד שימשילשוילי מארגון 'חוננו' מתחנת המשטרה.

בתוך כך, בעיריית ירושלים קראו הלילה למשטרה להפסיק את השימוש בבואש המשטרתי כאמצעי לפיזור הפגנות. הבוקר טענו תושבים המתגוררים סמוך לגשר המיתרים כי "ריח הבואש הוא בלתי נסבל". אחד מהם סיפר ל'בחדרי חרדים' כי "כל התושבים בסביבה סובלים סבל רב. אין אפשרות לנשום בבקרים שאחרי ההפגנות". אתמול שוחח ראש העיר ירושלים, משה ליאון, עם מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן, ודרש להפסיק באופן מיידי את השימוש בחומר הבואש שגורמים נזקים לבתי תושבים לסביבה כולה.

בתום השיחה אמר ראש העיר: "אין מקום להפעלת בואש בתוך שכונות מגורים. זו תגובה לא מידתית, שלא מקובלת בשום מקום אחר בארץ מלבד ירושלים. גם אם המפגינים מפרים את החוק, יש דרך לטפל בכך בלי לגרום לנזקים חמורים לתושבי השכונה והאיזור. בירושלים ההפגנות מתקיימות בתוך שכונות מגורים ועל כולנו לזכור זאת. ההפגנה מתקיימת לכמה שעות ולאחר מכן השכונה כולה סובלת מריח הבואש כל השבוע למרות נקיונות העירייה הרבים במקום, וזאת שבוע אחר שבוע".

"ביקשתי ממפקד המחוז להורות על הפסקת השימוש בבואש בתחומי העיר ואני מקווה שכך ייעשה. אני מצפה מכולם להתחשב בתושבי השכונה וקורא למפגינים לשמור על הוראות החוק ולממש את זכותם הדמוקרטית למחאה בצורה חוקית ולא אלימה", הוסיף ראש העיר.

אהוביה סנדק עצורים מחאה מי בואש משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד