י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המחאה הגדולה - הערב

המשפט שמסעיר את חסידות גור, בן האדמו"ר התייצב: "קובלנה מופרכת"

הבוקר נפתח המשפט בקובלנה הפלילית שהגיש איש קהילת הפורשים מחסידות גור, בראשותו של ראש הישיבה הגר"ש אלתר, נגד רבנים בכירים בחסידות גור | עורך הדין של חלק מהנאשמים, ז'ק חן טוען כי מדובר ב"קובלנה מופרכת" | עו"ד שלמה אלבוים המייצג את התובע: "די להסתה"  

המשפט שמסעיר את חסידות גור, בן האדמו"ר התייצב: "קובלנה מופרכת"
הדיון בבית המשפט צילום: אבי גדלוביץ'

בבית משפט השלום בתל אביב נפתח הבוקר (ראשון) המשפט בקובלנה הפלילית שהגיש איש קהילת הפורשים מחסידות גור, בראשותו של ראש הישיבה הגר"ש אלתר, נגד רבנים בכירים בחסידות, ביניהם בן האדמו"ר שלמה צבי אלתר, ראש הכוללים של חסידות גור. במהלך דיון הקראת האישום הודיע פרקליטם של האנשים כי הם כופרים באישומים נגדם.

פרקליטם של חלק מהנאשמים, עו"ד ז'ק חן, אמר בתום הדיון: "במהלך הדיון הגשנו את התגובה החריפה שלנו לקובלנה המופרכת הזאת. צר לי שנגררו אנשים טובים ויקרים יראי שמיים לבית המשפט, אבל אין מה לעשות - אנחנו נתמודד עם הטענות האלו. אתם יכולים להתרשם כבר מהתגובה שלנו במה מדובר. נחכה ונראה".

בקובלנה נטען כי הנאשמים נטלו חלק פעיל במאבק בקהילה הפורשת, במסגרת המאבק, הורו לערוך מצגת שהכפישה את אנשי קהילת הגר"ש אלתר.

עו"ד שלמה אלבוים המייצג את התובע עקיבא גרינצייג, אמר: "ב"ה הדיון היה כמו שהיה צפוי. בחלק הראשון בית המשפט הכחיש את הנכתב ב'המודיע' שקיים לכאורה ניסיון להתערב בחינוך". אלבוים הוסיף כי "יש רק דבר אחד שהוא, להפסיק את האלימות והטרור".

אחרי הדיון בביהמ"ש: המשטרה נערכת למחאת גור בבני ברק

כשנשאל האם לא מדובר בצעד חריג, אלבוים השיב כי בפעם הקודמת שאירע מקרה כזה, היה בסיפור של "קמצא ובר קמצא", שאז נחרב בית המקדש. לטענתו, כעת מדובר במקרה דומה, "ולכן זה חריג ביותר ואני לא רוצה שיהיה עוד חורבן כאן בארץ".

מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי היא נערכת בכוחות מתוגברים לקראת מחאת חסידות גור שתיערך הערבעל פני רחובות מרכזיים בבני ברק. המחאה, בה צפויים להשתתף אלפים מכל רחבי הארץ, נערכת בשל הקובלנה פלילית שהגיש עקיבא גרינצייג, מאנשי קהילת הפורשים של ראש הישיבה הגר"ש אלתר, באמצעות עו"ד שלמה אלבוים.

המחאה צפויה להתחיל בשעה 19:00 ותימשך ככל הנראה כשלוש שעות. "משטרת ישראל נערכת לאבטחה לשמירת הסדר הציבורי בעצרת תפילה שתתקיים הערב בבני ברק", נמסר בהודעת המשטרה, "המשטרה צפויה לבצע שינויים בהסדרי התנועה בשל במחאה"

בין היתר, רחוב חזון איש מצומת רבי עקיבא ועד צומת נחמיה יחסם לתנועת כלי רכב החל מהשעה 18:00 ועד לשעה 21:00. להלן נקודות הכינוס של רכבי ההגעה: חזון איש פינת רבי עקיבא, חזון איש בית עלמין, חזון איש עזרא, חזון איש מגדל המים, נחמיה לכל אורכו, עזרא לכל אורכו. ברחובות הסמוכים יהיו חסימות קשיחות להכוונת התנועה.

"ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות ולהישמע להוראות השוטרים במקום", נמסר מהמשטרה.

גור הרב שאול אלתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד