י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קורונה, אומיקרון והגבלות

השרים דנו בישיבת ממשלה; בר לב: "תו ירוק לכל מי שיוצא מביתו"

הציטוטים מישיבת הממשלה: בנט: נמצאים בסיטואציה מיוחדת שמאפיינת מגיפות בתחילתן. משרד הבריאות יכניס מדינות באירופה לרשימת המדינות האדומות האסורות לטיסה | הורוביץ: ככל שתהיה יותר אכיפה, נוכל לסיים עם זה מהר | בר לב: לשקול תו ירוק לכל מי שיוצא מביתו

השרים דנו בישיבת ממשלה; בר לב: "תו ירוק לכל מי שיוצא מביתו"
ישיבת הממשלה הבוקר צילום: Emil Salman/POOL

הבוקר (ראשון) התקיימה ישיבת הממשלה כהרגלה בתחילת השבוע, במהלכה דנו ראש הממשלה נפתלי בנט והשרים בנוגע לנגיף הקורונה, זן 'אומיקרון' וכן על ההגבלות השונות. 

בתחילתה קבע ראש הממשלה בנט כי מדינת ישראל נמצאת בסיטואציה מיוחדת שמאפיינת מגיפות בתחילתן. לדברי בנט "המורכבות היא - שהכול נראה בסדר גמור ולכן לא מבינים למה כל הדרמה הזאת". אך לדבריו - במגיפה את הפעולות הקריטיות ביותר צריך לעשות כשזה אפסי מכיוון שלאח"כ זה כבר לא רלוונטי. כך פרסם עיתונאי ערוץ 12 ירון אברהם. 

במהלך הישיבה הסביר בנט את מה שידוע עד כה על הווריאנט 'אומיקרון': "הוא מדבק ברמה של ידענו. 2.5 ימים להכפלה ואחרי שזה בפנים זה כ"כ מדבק שלא ניתן לעצור. אנחנו יודעים שהוא הרבה יותר חמקן מהקודם". 

בנט הוסיף כי "אנחנו עדיין לא יודעים את רמת הקטלניות". בהמשך שטח את האסטרטגיה שמתחלקת לשניים: 1. לעכב את כניסתו של הווריאנט למדינה. 2. בזמן הזה להגביר חיסוניות של המדינה. 

"משרד הבריאות יעדכן את רשימת המדינות האדומות ויהיו שם מדינות מערביות כמו בריטניה, כשבנוסף לא נשחרר בידוד של שלושה ימים", קבע בנט "צריך להבין כי אם מישהו נדבק. לא נראה ב-PCR הראשון אלא רק בשני".

השרים בישיבת הממשלה הבוקר. צילום: Emil Salman/POOL

בהמשך - התייחס לפגיעה הקשה בתיירות ואמר כי צריך לתת מענה כלכלי אבל הצטדק כי אם לא ההגבלות על התיירות יהיה סגר "וזו פגיעה בכל המשק". "פעולה נחרצת עכשיו" הוסיף בנט "עם פגיעה כלכלית מסוימת עדיפה מפגיעה אח"כ שהיא פי 100". כך על פי הדברים שפרסם אברהם בערוץ 12. 

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס בישיבת הממשלה להגבלות שהושתו לאחרונה ואמר "המטרה של כל המהלכים זה להימנע מסגרים בדגש על בתי הספר. אין כאן משהו חדש. אנחנו פשוט מאריכים ב-10 ימים כדי להרוויח זמן להתחסן ולהגביר אכיפה". לדבריו של הורוביץ לעתה עתה בשטח אין מספיק אכיפה. ו"ככל שתהיה יותר אכיפה נוכל לסיים עם זה מהר יותר". 

מי שחידש במהלך הישיבה מוקדם יותר היום הוא השר לביטחון פנים עמר בר לב, בתחילה סיפר כי הדגש המרכזי היה על אכיפת תו ירוק. "היכולת של הפקחים העירוניים היא מגובלת, קשה לאורך זמן לשמור על מתח גבוה. בהמשך חידש בר לב והוסיף כנקודה למחשבה לנוכחים בישיבה: "אם הווריאנט ישתולל – צריך לשקול תו ירוק לכל מי שיוצא מביתו". 

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי הגיב והגדיר את הצעת בר לב: "זה סגר על לא מחוסנים". בר לב השיב: "לא. הם יוכלו לעשות בדיקות". 

קורונה ישיבת הממשלה נפתלי בנט ניצן הורוביץ משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד