כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
העקיצה לשאשא-ביטון

הצעד שבנט דרש מהשרים: "נגיע לסגר"

במהלך ישיבת הממשלה, ראש הממשלה קבע כי יש להפעיל תו ירוק בקניונים, אחרת, לדבריו, הדרך של ישראל לסגר תתקצר | כמה מהשרים בממשלה טענו כי לא הצעד הזה לא מתבקש: "שמרנו כל-כך יפה על המשק פתוח. ועברנו את זה בשלום"

הצעד שבנט דרש מהשרים: "נגיע לסגר"
בנט בישיבת הממשלה צילום: Emil Salman/POOL

ישיבת הממשלה דנה הבוקר (ראשון) על נגיף הקורונה ועל ההגבלות שנדרשות, לפחות על דעת חלק מהשרים, על מנת לבלום את התפשטות הנגיף והווריאנט החדש.

במהלך הישיבה, עלה לדיון המצב בקניונים ברחבי הארץ, שבהם פוקדים אזרחים רבים, כשרובם בתוך מתחם סגור, מה שעלול להגדיל את התפשטות הקורונה. ראש הממשלה בנט הציע כי יש להפעיל תו ירוק בהם, כך לפי הציטוטים שפרסם פרסם עיתונאי ערוץ 12 ירון אברהם.

"גם כי הקניון מאוד מדבק וגם כדי לעודד התחסנות", בנט הסביר את דעתו והתריע: "אם לא נעשה את הצדדים הללו – נגיע לסגר", אך השרה ברביבאי אמרה: "תהיה טעות להחיל תו ירוק על קניונים"

שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, הצטרפה לדעת השרה ברביבאי: "התחושה היא של דה זה וו, אם מסתכלים על הנתונים רואים שאנחנו כבר שלושה שבועות בתוך סיפור האומיקרון ואנחנו רואים שמדד המאומתים נשאר יציב בכל הפרמטרים".

"שמרנו כל-כך יפה על המשק פתוח. ועברנו את זה בשלום", אמרה, ראש הממשלה בנט שיגר עקיצה: "אם היינו ב-70% של תלמידים היינו במקום אחר. אם משרד החינוך היה מסתער על זה. היינו במקום אחר. צריך תוצאות...לגבי הכיתה הירוקה, אמרו לנו שזה חוסר אחריות ועכשיו מבינים שזה טוב".

השרה מירב כהן, שאחראית על המשרד לשוויון חברתי, העלתה נושא אחר בדיון: "קודם כל אני מסתכלת על הדברים מהפריזמה של המבוגרים. אם חלילה שוב נחשוף את המבוגרים עם מחלות הרקע לסיכונים זה יהיה אסון. אופטימיות היא לא תוכנית עבודה".

"בעייני מתבקש להחיל תו ירוק גם על קניונים הרי אנחנו מכילים תו ירוק על מקומות הרבה יותר קטנים", חזרה לדיון על הקניונים, אך לאחר מכן שאלה: "האם בכוונתנו לעדכן את רשימת המדינות האדומות כל 24 שעות? זה מצריך היערכות ומתן זמן התארגנות לאנשים כי אסור לטוס למדינות אדומות."

שר הבריאות ניצן הורוביץ השיב: "אנחנו ניתן כשלושה ימי התראה. אני בעד המודל בו אנשים שאינם מחוסנים ישלמו על המלונית שלהם. אין סיבה שנממן את זה. אם יש להם כסף לחופשה בחו"ל יש להם כסף למלונית".

"אלו הוצאות גדולות ואנחנו חייבים להביא עכשיו מתווה לפיצוי הסכם התיירות. ברור שזה יגיע בסוף אז למה להשעות את זה? זה סתם פוגע בקרדביליות שלנו", אמר הורביץ ובנט המשיך: "זו נקודה מאוד חשובה. אנשי האוצר אני מבקש מכם להזדרז".

בנוסף, שרת התחבורה, מרב מיכאלי, הזכירה את הפגיעה שגורמות ההגבלות ואמרה: "לגיטימי להקריב את ענף התיירות. אבל צריך פיצוי".

שר האוצר אביגדור ליברמן השיב: "הבעיה היא המלונות הקטנים שהתבססו על תיירות נכנסת. שם צריך לבדוק מאזנים. לגביי סוכני נסיעות ומורי דרך צריך לומר: תתחילו לשנות מקצוע. מארבע וחצי מיליון תיירים ירדנו ל-200,000 וזה גם כשמסתכלים על התחזיות. חלק לא מבוטל ממורי הדרך, כבר שינו תחום."

קורונה סגר אומיקרון נפתלי בנט יפעת שאשא ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד