י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מכינים הסכם גירושין: אלו סעיפים דורשים התייחסות?

הגעתם להחלטה להתגרש - תמיד עדיף לעשות זאת באמצעות הסכם • אלו נקודות חיוניות חובה לציין? • וכיצד מבצעים את ההסכם? • עו"ד אריאל דרור בטור ייעוץ משפטי

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: תמונת ארכיון

לאחר שבטור הקודם התחלתי להסביר על תביעת הגירושין, השבוע אני רוצה להסביר לגופו של עניין - מה עושים אם החלטנו שאין כל סיכוי לשלום בית, ואין מנוס אלא להתגרש.

במקרה כזה, ישנן 2 אפשרויות פעולה:

האפשרות הראשונה היא לנסות להגיע להסכמה עם הצד השני, ולערוך הסכם כולל. מומלץ מאוד לערוך ההסכם אצל עו"ד המתמחה בדיני משפחה כדי לכסות את כל הקצוות.

האפשרות השנייה היא להגיש תביעת גירושין לביה"ד, ובמסגרתה לבקש מביה"ד לדון בכל הנושאים הרלוונטיים - משמורת, חינוך, מזונות וחלוקת רכוש.

השבוע אעסוק בנושא ההסכם. במידה ויש שיתוף פעולה זוהי הדרך הזולה ביותר, נפשית וכלכלית.
בשבוע הבא אעבור לאפשרות הגשת התביעות, שהיא כמובן האפשרות הסבוכה יותר, אולם במידה והצד השני לא משתף פעולה- לעיתים לא נותרת ברירה אלא לפנות לערכאות משפטיות.

במסגרת עריכת הסכם, עליכם להתייחס באופן מפורש וברור לנושאי חלוקת הרכוש, מזונות הילדים, חינוך הילדים, המשמורת, וביצוע הגירושין. חשוב מאוד למנוע מצב בו לא התייחסתם לתרחיש מסוים, וכאשר הוא מתרחש- אינכם יודעים מה לעשות.

לדוגמה, האב מתחייב בסכום מזונות גבוה, אולם לאחר מכן הוא נישא בשנית, נולדים לו ילדים והוא אינו יכול לעמוד עוד בסכום זה.

לחילופין, האם מתחיבת לגור בסמיכות לאב, אולם היא מתארסת לגבר הגר במקום מרוחק, והוא מתעקש כי תעבור לגור שם, קרוב למקום לימודיו.

להלן, על קצה המזלג, מספר נקודות שיש להתייחס אליהם באופן מפורש

1. היכן על ההורים לגור? היכן הם אמורים לגור אם וכאשר יינשאו שוב? האם חובה עליהם לגור בשכונה חרדית?

2. היכן הילדים ילמדו? איזה סוג חינוך הם יקבלו? האם הם יכולים לעבור למוסד חינוכי אחר? מה קורה אם האם בוחרת מוסד יקר במיוחד, והאב לא יכול לממן אותו?

3. מתי האב יראה את הילדים? (בד"כ נהוג כי האב ייקח את הילדים אחה"צ, אולם במידה והאב לומד באותם שעות - יש למצוא הסדר, כגון בן משפחה שיוציא הילדים עד לבוא האב)

4. האם האישה תקבל את הכתובה? אם כן- כיצד הבעל ישלם לה?

5. במקרה הרלוונטי, סכום המזונות צריך להתחשב בכך שהאב לומד, והאם עובדת. על ההורים לקבוע סכום מזונות שיאפשר להם להמשיך את אורח חייהם הצנוע, ולקחת בחשבון כי בעתיד ייוולדו להם ילדים נוספים מנישואים שניים.

6. במידה ובני הזוג גרים בדירה שאחד מההורים קנה במתנה - ראוי לקחת זאת בחשבון במסגרת החלוקה הכוללת.

7. במידה וקיימים חובות משותפים לבנקים ו/או גמ"חים ו/או בני משפחה- יש להסכים ביניכם על אופן כיסוי החובות.

אשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה , באופן אנונימי, במייל שלי:

[email protected]

כל האמור במאמר זה לא בא במקום ייעוץ משפטי פרטני ולא מהווה לו תחליף ויש לבחון כל נסיבות מקרה לגופו. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד. המאמר מנוסח בלשון זכר אולם מופנה לנשים ולגברים כאחד.
גירושין הסכם מזונות דירה תשלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד