כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
השלכות אסון מירון

הציון במירון ייסגר הרמטית? הודעה דרמטית מהנהלת קבר הרשב"י

הנהלת קבר הרשב"י מודיעה ומפרסמת, כי ייתכן וציון הרשב"י ייסגר למבקרים, מחשש לתביעות נזיקין | "ניאלץ לסגור את הציון למבקרים החל מיום רביעי השבוע בחצות, בעקבות סירובן של חברות ביטוח לבטח את האתר מפני נזקים העלולים להתרחש לעולים למירון" | הסיפור המלא

הציון במירון ייסגר הרמטית? הודעה דרמטית מהנהלת קבר הרשב"י
קבר הרשב"י במירון צילום: דוברות המשטרה

הנהלת קבר הרשב"י במירון הודיעה כי תיאלץ לסגור את ציון הרשב"י למבקרים החל מיום רביעי השבוע בחצות, זאת בעקבות סירובן של חברות ביטוח לבטח אותה מפני נזקים העלולים להתרחש לעולים למירון.

מנהל אתר קבר הרשב"י במירון, אלי פריינד, שלח אתמול (ראשון) פנייה לשר לשר הדתות מתן כהנא, ובה הודיע כי "במידה ולא ימצא פתרון בצורת כתב שיפוי ו/או פוליסת ביטוח לוועדת החמישה, תיאלץ הוועדה להודיע על סגירת ציון קבר הרשב"י החל מיום רביעי י"א טבת תשפ"ב בשעה 24:00".

"ועדת החמישה אחראית על ניהולו ותפעולו של קבר הרשב"י במשך כל השנה למעט יום אחד בו מתקיימת באתר הילולת ל"ג בעומר, כאשר ביום זה מדינת ישראל מנהלת ולוקחת אחריות על כל מתחם קבר הרשב"י", כתב פריינד.

המכתב שנשלח

לדבריו, "בעקבות האסון הנורא שהתרחש בהילולא האחרונה (בזמן שהאתר נוהל על ידי המדינה), כל חברות הביטוח לא מוכנות לבטח את ועדת החמישה. יש לציין שלפני האסון, ועדת החמישה הייתה מבוטחת באופן סדיר במשך כל השנים ללא שהיו כל בעיות בנושא זה".

"נוצר מצב אבסורדי", ציין פריינד, "בגלל אירוע שאירע ביום בו מדינת ישראל ניהלה את האתר, ועדת החמישה משלמת את המחיר וכיום רוב חבריה (למעט יו"ר הוועדה שהינו עובד מדינה) חשופים לתביעות נזיקין אישיות במידה וח"ו מישהו יפגע באתר".

פריינד סיים את מכתבו, "ידוע לכבודו כי ועדת החמישה עשתה ועושה מאמצים רבים בכדי למצוא פתרון למצב הבעייתי שנוצר. כמו כן התקיימה פגישה לפני כעשרה ימים במשרדך, כאשר הנחיית את כלל גורמי המקצוע למצוא פתרון לנושא הביטוח באופן מידי, אך דא עקא הנושא טרם בא על פתרונו".

 

 

אסון מירון תשפ"א אלי פריינד ועדת החמישה מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד