י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
"חובה של המדינה"

מטורף: מספר הקשישים והנכים ללא ממ"ד

מרכז המחקר והמידע של הכנסת בדק ומצא כי ל-450 אלף משקי בית עם קשישים או נכים אין נגישות לממ"ד, כ-70% מהקשישים במדינה | יוזמת הדו"ח: "במבצע שומר החומות למדנו כי ירי למרכז הופך אתגר פחות ופחות גדול עבור ארגוני הטרור"

מטורף: מספר הקשישים והנכים ללא ממ"ד
קשיש משקיף מביתו צילום: unsplash

מעל לחצי מיליון אזרחים ותיקים, שלרובם קשה לגשת תוך זמן קצר למקלט מחוץ לביתם, שוהים בבית ללא מרחב מוגן, כך עולה מדו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת. כך דווח ב"ישראל היום".

לפי הדו"ח, המתייחס לשנת 2018, מדובר ב-512 אלף אזרחים ותיקים ובכ-189 אלף משקי בית נוספים שבהם מתגוררים נכים נעדרי נגישות לממ"ד. בסך הכל, מדובר ב 620 אלף משקי בית, אשר ב 72% מהם (כ-450 אלף משקי בית) הדירה היא בבעלות המתגוררים בה.

באופן כללי, ל-62% מאזרחי ישראל אין ממ"ד. מאז שנת 1992 בניית דירה חדשה או הרחבת דירה קיימת מחייבות הוספת מרחב מוגן - בדירה או באותה הקומה.

בדו"ח מציעים שלוש דרכים לסבסוד תוספת ממ"ד לאוכלוסיות החלשות, ביניהן השכבה המבוגרת - מע"מ אפס על שירות הבנייה, מימון הריבית על הלוואה לכך, ופטור מארנונה לממ"ד

ח"כ אתי עטייה, יוזמת הדו"ח אמרה: "לחיי אדם אין מחיר, חברה נמדדת ביחסה לחלש. החובה המוסרית של המדינה והמחוקק היא לדאוג לבי טחון של כלל האוכלוסייה. במבצע שומר החומות למדנו כי ירי למר כז הופך אתגר פחות ופחות גדול עבור ארגוני הטרור, וכי כל הארץ היא חזית".

נכים ממד זקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}