י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הוגשה הצהרת תובע

החקירה הסתיימה; כך סייע החשוד למחבל שדקר את אברהם אלמליח

הוארך מעצר החשוד, בן ה-48, שהסיע את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה סמוך לשער שכם: החשוד, נהג מונית, אסף את המחבל במונית שברשותו ממחסום הסמוך לקלקיליה והסיעו לירושלים. החוקרים התחקו אחר המסלול שעשה החשוד עת שהסיע את המחבל עד למקום הפיגוע בסמוך לשער שכם

החקירה הסתיימה; כך סייע החשוד למחבל שדקר את אברהם אלמליח
פיגוע הדקירה בירושלים צילום: דוברות המשטרה

הצהרת תובע הוגשה היום (שני) נגד החשוד, בן ה-48, שהסיע את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה סמוך לשער שכם בתחילת החודש, ומעצרו הוארך לצורך הגשת כתב אישום. זאת, לאחר השלמת החקירה על ידי משטרת ישראל.

על פי החשד, נהג המונית בן ה-48 הסיע את המחבל למקום הפיגוע, בו נדקר ונפצע קשה הצעיר החרדי אברהם אלמליח בדרכו חזרה מהכותל המערבי.

עוד בנושא:

הצעיר החרדי שנפצע בפיגוע: "חשבו שאני נאבק עם ערבים"

הנס של אברהם אלמליח: השמירה שקיבל מהרבי בחנוכה הצילה את חייו

כזכור, בשבת שלפני האחרונה, בסביבות השעה 16:30, הגיע המחבל סמוך לכיכר שער שכם בירושלים, שם שלף סכין ודקר אזרח, ובנוסף ניסה לדקור את שוטרי מג"ב שפעלו במקום. בעקבות פיגוע הדקירה נפצע האזרח ופונה לקבלת טיפול רפואי. ערנותם ותגובתם המהירה של השוטרים שהגיבו בירי לעבר המחבל, הביאה לנטרולו המהיר ומנעה פגיעה נוספת בחיי אדם.

כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן ששיבח וגיבה את פעילות השוטרים במקום והטיל את חקירת הפיגוע על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. בתוך זמן קצר לאחר הפיגוע כבר באותו הערב, נעצר באזור גינתון החשוד תושב כפר קאסם, המשמש כנהג מונית.

במסגרת החקירה נאספו ראיות, נגבו עדויות ובוצעו פעולות חקירתיות מגוונות, מהם עלה כי החשוד אסף את המחבל (פלסטיני ששהה בישראל שלא כחוק) במונית שברשותו ממחסום הסמוך לקלקיליה והסיעו לירושלים.

במסגרת החקירה, חוקרי היחידה המרכזית במחוז ירושלים, התחקו אחר המסלול שעשה החשוד עת שהסיע את המחבל עד למקום הפיגוע בסמוך לשער שכם.

עם סיום החקירה במשטרה וגיבוש תשתית ראייתית כנגדו, הוגשה היום נגדו בבית המשפט על ידי הפרקליטות הצהרת תובע ומעצרו הוארך עד ליום חמישי הקרוב לקראת הגשת כתב אישום. בנוסף, המונית שברשותו נתפסה לצורך חילוט.

פיגוע דקירה שער שכם אברהם אלמליח הצהרת תובע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד