כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
טילים על שלוש מטרות

דיווח: ישראל תקפה ביוני האחרון מתקנים לייצור נשק כימי בסוריה

על פי הדיווח ב'וושינגטון פוסט', ב-8 ביוני, מטוסי קרב ישראלים פשטו על הגבול הצפוני של סוריה מטרות צבאיות ליד הערים דמשק וחומס. התקיפה, לפי הדיווח, הייתה חלק ממסע לעצור את מה שגורמים רשמיים ישראלים מאמינים, ניסיון של סוריה להתחיל מחדש את הייצור של גז כימי

דיווח: ישראל תקפה ביוני האחרון מתקנים לייצור נשק כימי בסוריה
pixabay

דיווח בארה"ב, ישראל ביצעה תקיפות אוויריות בסוריה נגד מתקני נשק כימי, כך אומרים גורמים רשמיים.

על פי הדיווח ב'וושינגטון פוסט', קצת אחרי חצות ב-8 ביוני, מטוסי קרב ישראלים פשטו על הגבול הצפוני של סוריה לתקיפה אווירית חריגה ביותר בעומק שטח סוריה. המטוסים ירו טילים לעבר שלוש מטרות צבאיות ליד הערים דמשק וחומס, והרגו שבעה חיילים, כולל קולונל שתואר ברשתות החברתיות המקומיות כ"שאהיד גיבור" ומהנדס שעבד במעבדה צבאית סורית סודית ביותר.

על פי הדיווח, צה"ל בהתאם לנוהג המקובל, סירב להגיב על הפלישה למרחב האווירי של סוריה. אבל מנתחי מודיעין בבירות המערב הבחינו במהירות במבצע: בעוד שהתקפות ישראליות קודמות בסוריה כוונו כמעט תמיד לכוחות איראניים ומשלוחי נשק, התקיפה ב-8 ביוני כוונה למתקני צבא סוריה, כולם עם קשרים לתוכנית לשעבר של סוריה של נשק כימי.

על פי גורמי מודיעין וביטחון בעבר ובהווה שתודרכו בנושא, התקיפה ב-8 ביוני הייתה חלק ממסע לעצור את מה שגורמים רשמיים ישראלים מאמינים, ניסיון של סוריה להתחיל מחדש את הייצור של גז כימי.

עוד דווח, כי לאחר ניסיון מוצלח של צבא סוריה לייבא חומר כימי מרכזי שיכול לשמש לייצור גז סארין קטלני, בישראל חששו והחליטו לפעול. סוריה גינתה בזמנו בחריפות את ההתקפות הישראליות, ופקידי ממשל הכחישו שוב ושוב שימוש או ייצור של נשק כימי מאז 2013.

נשק כימי סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד