א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מתעלם מהרבנים שמתנגדים

צפו: כך כהנא מנסה לסכסך בין החרדים לציונות הדתית

השר לשירותי דת השיב להצעת אי-אמון של הסיעות החרדיות, וטען כי המאבק שלהם הם לא נגדו - אלא נגד הרבנים במגזר הדתי-לאומי, אך למעשה, רוב הרבנים מהציונות הדתית מביעים התנגדות נחרצת לרפורמות שהוא מקדם | צפו בעימות במליאה

צפו: כך כהנא מנסה לסכסך בין החרדים לציונות הדתית
מתן כהנא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בתגובה להצעת אי-אמון בממשלה של הסיעות החרדיות, השר לשירותי דת מתן כהנא עלה אחר הצהריים (שני) לנאום במליאה, כשהוא התייחס למאבק של החרדים בו ובתוכניותיו.

כהנא טען כי מאבקם של הח"כים החרדים הוא לא נגדו, אלא נגד הרבנים בציונות הדתית. "הבנתי נגד מי אתם נלחמים: לא נגד הרפורמים. גם לא נגדי. אתם נלחמים נגד הרבנים שלי ונגד בתי המדרש שחברי ואני גדלנו בהם", אמר על דוכן המליאה.

לדבריו, את הזרם החרד"לי בציונות הדתית, החרדים מוכנים לקבל "תחת כנפיהם בערבון מוגבל ובתנאים מגבילים", אך "רבני המיינסטרים של הציונות הדתית לא קיימים עבורכם. הרבנים שלנו רפורמים עבורכם והציבור שלנו רפורמי עבורכם".

למעשה, רוב רבני הציונות הדתית מתנגדים לרפורמות שמתכנן כהנא, ואף חלקם יוצאים נגדה באופן נחרץ, במיוחד לאור העובדה שהוא לא מתייעץ עם הרבנות הראשית, שבעבור רבים מהרבנים היא הקובעת בענייני דת-ומדינה, ולא מקבל את הסכמתה לרפורמות.

בנוסף, כהנא פנה למפלגת 'הציונות הדתית', שחלקם עד לא מזמן היו יחד איתו באותה רשימה לכנסת, ושאל: "למה אתם משתפים עם זה פעולה? הם רוצים למחוק בתי מדרש שלמים מתוך הציונות הדתית".

"אתם שוב ושוב מנסים להיות חברים שלהם ושוב ושוב הם יורקים לכם בפרצוף. למה אתם מתעקשים להיות ילדי הכפות של דרעי וגפני?", תהה והזכיר שבכנס האחרון של הסיעות החרדיות, הח"כים מסיעתו של סמוטריץ' לא הוזמנו לדיון.

מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד