כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בחסות איראן

מפקד בכיר בצבא תימן נהרג בקרבות עם פעילי דאעש

מפקד בכיר בצבא תימן היה בין לפחות 100 לוחמים תימנים שנהרגו ב-24 השעות האחרונות מחוץ לעיר מריב, כאשר מטוסי קרב של הקואליציה הערבית הגבירו את ההתקפות האוויריות על מטרות החות'יות, כך אמרו גורמים רשמיים בתימן

מפקד בכיר בצבא תימן נהרג בקרבות עם פעילי דאעש
הגנרל נאצר אל-ת'יבאני צילום: צילום מסך

מפקד בכיר בצבא תימן, הגנרל נאצר אל-ת'יבאני, נהרג בעת שפיקד על חיילי הממשלה שנלחמו בפלישות החות'ים הנתמכים בידי איראן.

"הגנרל הגיבור נאצר אל-ת'יבאני נהרג ביום שני לאחר שכדור של צלף חות'י פגע בראשו", כך אמר רשאד אל-מחלפי, פקיד צבאי מהכוחות הלוחמים בתימן, לאתר-Arab News. לדבריו, המפקד הוביל כוחות שדחקו את החות'ים מהחלקים המזרחיים של העיר.

לפחות 100 חות'ים נהרגו במחוז מריב לאחר שכוחות הקואליציה פתחו במתקפת נגד לאחר הפגזות כבדות של החות'ים על מקומות נאמנים לממשלה בסוף השבוע. הכוחות גירשו את החות'ים מאל-בלאק, והם נלחמים בהם באזורים מדבריים מדרום למאריב.

המיליציה החות'ית החלה לתקוף את העיר מריב בפברואר השנה במטרה לשלוט באופן מלא בצפון תימן, כולל שדות הנפט והגז של העיר ותחנת כוח מרכזית. למרות אובדן של אלפי לוחמים בקרב פנים מול פנים, או באמצעות תקיפות אוויריות של הקואליציה, החות'ים הגבירו את התקפות הקרקע, הטילים והמל"טים שלהם על העיר.

ההסלמה בלחימה במריב הגיעה כאשר שליח האו"ם בתימן הנס גרונדברג הכריז ביום שני על ביקורו במוסקט, שם דן במאמצי השלום בתיווך האו"ם לסיים את המלחמה עם פקידים עומאנים ועם ראש צוות המשא ומתן הראשי של החות'ים, מוחמד עבדול סלאם. "הוא דן בדרכים להתחיל בדיאלוג פוליטי שמטרתו להגיע להסדר מקיף ומכיל", נמסר ממשרדו של שליח האו"ם. גרונדברג צפוי לתדרך את מועצת הביטחון של האו"ם היום (שלישי) על תוצאות הפגישות שלו עם שני הצדדים.

 

תימן גנרל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד