ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אכזבה בממלכה

שליח סעודיה לאו"ם: "איראן משחקת איתנו משחקים"

ברקע השיחות עם מעצמות העולם, ריאד וטהראן פתחו בשיחות ישירות במטרה להנמיך את גובה הלהבות ביניהן | שליח סעודיה באו"ם מסכם את השיחות עד עתה ומצהיר כי מדינתו מעוניינת ב'שיחות מהותיות' יותר

שליח סעודיה לאו"ם: "איראן משחקת איתנו משחקים"
מלך סעודיה צילום: בית המלוכה

שליח סעודיה לאו"ם אומר, כי סעודיה רוצה "שיחות מהותיות" יותר עם איראן, אך טוען כי "טהראן עד כה מרחה את הזמן ומשחקת משחקים בדיונים".

כזכור, ריאד וטהראן פתחו השנה בשיחות ישירות ביניהן בזמן שמעצמות העולם מנסות להציל את הסכם הגרעין עם טהראן, ועל רקע המאמצים של האו"ם לשים קץ למבוי סתום המלחמה בתימן, מלחמה שסעודיה ואיראן מעורבות בה.

הממלכה הסעודית שניתקה את הקשרים עם טהראן ב-2016, תיארה את השיחות כלבביות אך הן "שיחות גישושים", בעוד שפקיד איראני אמר באוקטובר האחרון שהם עברו "מרחק טוב".

שליח סעודיה לאו"ם עבדאללה אל-מואלימי אמר לעיתון הסעודי "ערב ניוז" ביום שני כי לא הושגו תוצאות משמעותיות. "אנו רוצים לדחוף את הדיונים הללו לסוגיות מהותיות הכרוכות בהתנהגות של ממשלת איראן באזור", אמר מואלימי. "אבל כל עוד האיראנים ממשיכים לשחק משחקים עם השיחות האלה, השיחות לא מגיעות לשום מקום", אמר. "האיראנים נוקטים בגישה ארוכת טווח כלפי השיחות האלה. אנחנו לא מעוניינים בשיחות למען שיחות".

המתיחות בין שתי המדינות עלתה ב-2019 לאחר תקיפה על מפעלי נפט סעודים, תקיפה שלטענת סעודיה בוצעה על ידי איראן, האשמה שטהרן מכחישה, בינתיים איראן בוחשת בנעשה בתימן, שם קואליציה בהובלת סעודיה נאבקת בקבוצת המורדים החות'ית הנתמכת על ידע איראן.

"בתימן המצב בלתי ניתן לפתרון פשוט בגלל שהחות'ים ממשיכים לקבל אספקה ​​רציפה של נשק ותחמושת מהנדיבים שלהם, במיוחד מאיראן", אמר מואלימי, שחזר על האשמה שגם איראן וגם החות'ים מכחישים.

 

אום סעודיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד