י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"איום על הביטחון הלאומי"

משבר בקרוב? ההסכם בין ישראל לאמירתיים יתבטל

ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות, לפיו דרך חופי הערים אשקלון ואילת ישונע נפט בין מדינות המפרץ לאירופה, נחתם רק לפני שנה, אך שרת ההגנה והסביבה פועלת לבטלו | במשרד ראש הממשלה אומרים כי לא יתערבו בהחלטה של השרה, ובכך הדרך סלולה לביטול ההסכם

משבר בקרוב? ההסכם בין ישראל לאמירתיים יתבטל
נפט, אילוסטרציה צילום: pixabay

בצל ביקורו של ראש הממשלה בנט באיחוד האמירויות, המדינה החליטה שלא להתערב בכוונתה של שרת הגנת הסביבה, שצפויה להפוך את ההחלטה ולבטל הסכם עם האמירתיים, מה שעשוי להוביל למשבר מדיני בין שני המדינות.

על פי הדיווח אמש (שני) בחדשות 12, משרד ראש הממשלה החליט שלא להתערב בעמדתה של השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, שרוצה לבטל את ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות, הקובע שדרך חופי ערי אילת ואשקלון יעבור נפט ממדינות המפרץ לאירופה.

על פי ההסכם, ישראל תקצר את תהליך שינוע הדלק לאיחוד האמירויות, ותכניס לא מעט כסף לכיסה. אלא שכאמור ישנן ההתנגדויות בעיקר של פעילי סביבה, בניהם השרה, שטוענים כי טמון בכך סיכון אקולוגי גדול, וחשש מהנפט שעלול לפרוץ ולזהם את פני הים בישראל.

"אין כדי למנוע מהממשלה להפעיל, במידת הצורך, את סמכויותיה בכובעה כרגולטור", נכתב בחוות דעת משפטית שיגיש משרד ראש הממשלה לבג"ץ בקרוב.

עוד נמסר מטעמו של ראש הממשלה: "מצאנו כי הסוגיה דנן מטופלת על-ידי משרדי הממשלה הרלוונטיים, ועל כן איננו רואים מקום או צורך בהתערבות נוספת מעבר לכך".

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "החברה להגנת הטבע, שהובילה את המאבק, עם עוד עשרות ארגוני סביבה וחברה אזרחית, בשיתוף פעולה עם ראשי עיריות אילת, אשקלון והתושבים, מברכת על הפרסום, כי הסכם קצא״א, שאיים על הביטחון הלאומי, על מתקני ההתפלה, התיירות, הכלכלה הבריאות והסביבה, ככל הנראה יבוטל. אנו מחכים לתשובה הרשמית של המדינה, שצפוייה להיות מוגשת בעוד יומיים, בתשובה לבג"צ שהגשנו בעניין, ביחד עם אדם, טבע ודין וצלול".

איחוד האמירויות ישראל נפט תמר זנדברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד