כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
החששות התאמתו

המגפה הכלכלית: כחצי מיליארד איש בעולם נדחקו לעוני

מחקר חדש שנערך על ידי ארגון הבריאות העולמי והבנק העולמי חושף שיותר מחצי מיליארד בני אדם ברחבי העולם נדחקו לעוני קיצוני, מכיוון שהיו צריכים לשלם מכיסם על שירותי הבריאות. בנוסף מתריע המחקר שמגפת הקורונה עשויה לבלום שני עשורים של התקדמות לקראת כיסוי בריאות כלל עולמי

המגפה הכלכלית: כחצי מיליארד איש בעולם נדחקו לעוני
אילוסטרציה צילום: unsplash

ממחקר חדש עולה כי בשנת 2020 מגיפת הקורונה שיבשה את שירותי הבריאות הסדירים, והביאה מדינות רבות אל מעבר לקצה גבול היכולת שלהן במאבק בתחלואה הקשה. כתוצאה מכך, למשל, ירד כיסוי החיסונים לראשונה מזה עשר שנים, ועלו מקרי המוות משחפת וממלריה.

המגיפה גם עוררה את המשבר הכלכלי החמור ביותר מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת, והקשתה יותר ויותר על אנשים לשלם עבור טיפולים רפואיים. עוד לפני הקורונה, חצי מיליארד אנשים נדחקו לעוני קיצוני בגלל תשלומים ששילמו עבור שירותי בריאות. הדו"ח מעריך שמספר זה גבוה בהרבה כעת, ערב שנת 2022.

"אין זמן לחכות", אמר ד"ר טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי. "כל הממשלות חייבות לחדש ולהאיץ מיד את המאמצים, כדי להבטיח שכל אחד מאזרחיהן יוכל לקבל שירותי בריאות ללא חשש מההשלכות הכספיות. משמעות הדבר היא העלאת ההוצאה הציבורית על תמיכה בריאותית וחברתית, והגברת המיקוד במערכות בריאות ראשוניות, שיכולות לספק טיפול חיוני קרוב לבית".

"עוד לפני שמגיפת הקורונה החלה, כמעט מיליארד בני אדם הוציאו יותר מ-10% מתקציב משק הבית שלהם על בריאות", אמר חואן פבלו אוריבה, המנהל העולמי לבריאות, תזונה ואוכלוסיה בבנק העולמי. "זה לא מקובל, במיוחד מכיוון שהאנשים העניים ביותר נפגעים באופן הכי קשה. בתוך מרחב כלכלי מוגבל, ממשלות יצטרכו לעשות בחירות קשות כדי לשמר ולהגדיל את תקציבי הבריאות שלהן", הוסיף.

.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד