כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נסלל לפני 16 שנה

בגלל 2 ק"מ בכביש: יהודים חשופים ליידוי אבנים

הממשלה אינה משלימה מקטע של 2 ק"מ בלבד בכביש עוקף א־לובן ורנתיס, מה שגורם לכך שתושבים הנוסעים בכפרים ערביים חשופים ליידוי אבנים ולניסיונות שוד. בגלל גרירת רגליים של הממשלה, עתידו של הכביש, שנסלל לפני 16 שנה בהשקעה של יותר מ־250 מיליון שקל - לוט בערפל

בגלל 2 ק"מ בכביש: יהודים חשופים ליידוי אבנים
הפרות סדר על ידי ערבים. אילוסטרציה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

הממשלה אינה משלימה מקטע של 2 ק"מ בלבד בכביש עוקף א־לובן ורנתיס, מה שגורם לכך שתושבים הנוסעים בכפרים ערביים חשופים ליידוי אבנים ולניסיונות שוד. כך דיווחה היום (שלישי) אפרת פורשר ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, כמעט 16 שנה עברו מאז שכביש עוקף א־לובן ורנתיס נסלל, אך משרדי הממשלה לא מצליחים למצוא את התקציב להשלמת מקטע של שני קילומטרים בלבד.

הכביש האסטרטגי, רחב הידיים, שהיה אמור לתת מענה ביטחוני לתושבי אזור מערב השומרון וגישה מהירה למרכז - עומד שומם. לפיכך, התושבים נאלצים לנסוע דרך הכפרים א־לובן ורנתיס, לעמוד בפקקים בכבישים הצרים של הכפרים ולהיות חשופים ליידוי אבנים ולניסיונות שוד וגניבה.

לפני שנה נראה היה כי נמצא התקציב המיוחל. שרת התחבורה דאז, מירי רגב, ושר האוצר לשעבר, ישראל כץ, הכריזו בחגיגיות כי נמצא תקציב בסך 76 מיליון שקלים להשלמת המקטע וכי העבודות יחלו בקרוב, אך בדיקת "ישראל היום" מעלה ששום דבר לא נעשה מאז, והתקציב הוסט לפרויקטים אחרים ביו"ש. בין הפרויקטים: הרחבת כביש המנהרות וסלילת כביש חווארה. העלויות להשלמת המקטע התבררו כגבוהות יותר ממה שהוערך - 18 מיליון שקלים יותר, בין היתר בשל מרכיבי הביטחון הנדרשים עבור הכביש, כמו נקודת בידוק.

כאמור, עשרות אלפי התושבים שגרים באזור ימשיכו לסכן את חייהם, ועתידו של הכביש, שנסלל לפני 16 שנה בהשקעה של יותר מ־250 מיליון שקל - לוט בערפל.

יהודה ושומרון יידוי אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד