י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפך לשדה קטל

הטורנדו בארה"ב: נותרו במפעל מחשש שיפוטרו ומתו בסופה

עובדי מפעל נרות בקנטקי שנמצאים תחת עומס השנה הלועזית החדשה, נאלצו להישאר במפעל למרות הסופה הקשה, מחשש שיפוטרו אם יצאו מוקדם מדי. לפחות שמונה מהם נהרגו ועוד עשרה עדיין נעדרים

הטורנדו בארה"ב: נותרו במפעל מחשש שיפוטרו ומתו בסופה
הסופה בקנטקי צילום: צילום מסך

ארה"ב: יותר מ-100 עובדים נשארו במשמרת במפעל נרות בקנטקי, למרות החשש מהטורנדו, בגלל החשש שיפוטרו אם יעזבו מוקדם מדי. לפי הדיווח לפחות שמונה נהרגו. עשרה עדיין נעדרים בין ההריסות.

עובדי משמרות לילה במוצאי שבת האחרון היו בעיצומו של עומס החגים הלועזיים, כאשר סופת טורנדו פגעה במפעל, לפחות ארבעה מהם טוענים כי נאמר להם שאם הם יעזבו את המשמרות שלהם מוקדם, הם יפוטרו.

השמועה על הסערה המתקרבת הסתובבה במשך שעות, כאשר לפחות 15 העובדים במשמרת הלילה שאלו את המנהלים אם הם יכולים לעזוב כדי להסתגר בבתיהם, ונאמר להם '"לא". חלקם בסופו של דבר עזבו במהלך המשמרת למרות החשש מההשלכות.

התברר כי אלה שבחרו לעזוב קיבלו את ההחלטה הנכונה. הסופה הכתה במפעל שהיה משוטח לחלוטין עם הריסות מתכת שנותרו על הרצפה, רמז לשדה הקטל שהתרחש במקום. מושל קנטקי, אנדי בשיר, אמר בתחילה שרק 40 מתוך 110 האנשים שעבדו במפעל באותה עת ניצלו, וכי "זה יהיה נס אם מישהו אחר יימצא בו בחיים" אמש דיווחה חברת הנרות כי שמונה מהפועלים נמצאו מתים, יותר מעשרה נותרו נעדרים, אך יותר מ-90 אחרים אותרו בחיים.

החברה הכחישה את ההאשמות שלפיהן הצוות לא הורשה לעזוב. "זה ממש לא נכון", אמר בוב פרגוסון, דובר החברה. "יש לנו מדיניות מאז תחילת הקורונה, לפיו עובדים יכולים לעזוב בכל שעה שהם רוצים לעזוב והם יכולים לחזור למחרת".

סופות טורדנו הכו בארקנסו, אילינוי, קנטקי, מיזורי, מיסיסיפי וטנסי. קנטקי ספגה כ-100 מתים. מושל קנטקי, אנדי באשרי, אמר כי "זה היה אחד מהלילות הקשים ביותר בהיסטוריה של קנטקי, חלק מהאזורים נפגעו בדרכים שקשה לתאר במילים". ראש העיר של מייפילד שבקנטקי, קת'י אונאן, אמרה לרשת CNN כי בתי העיירה נראים כמו "גפרורים", וסיפרה כי "הכנסיות שלנו במרכז העיר נהרסו".

טורנדו ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד