כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חשש מריגול סיני

באמירויות מאיימים לבטל עסקת מיליארדים עם ארה"ב

באיחוד האמירויות זועמים על שינויים שדורשים האמריקאים לערוך במטוסים ומל"טים שהם מוכרים להם, בגלל חשש לריגול סיני, ומאיימים לבטל עסקה של מיליארדים

באמירויות מאיימים לבטל עסקת מיליארדים עם ארה"ב
אילוסטרציה F-35 צילום: Pixabay

איחוד האמירויות מאיימת לבטל את קניית F-35 כולל מל"טים ואמצעי לחימה מתקדמים אחרים, כך אמרו פקידים אמריקאים, מהלך שיהווה טלטלה משמעותית בין שתי בעלות ברית הוותיקות, וזאת בשל תפקידה של סין במפרץ.

ממשלת האמירויות אמרה לגורמים רשמיים בארה"ב כי בכוונתה לבטל את העסקה מכיוון שאבו דאבי סבורה שדרישות האבטחה שארה"ב הציבה כדי להגן על סודות המטוסים מפני ריגול סיני, מכבידות מדי, כך אמרו גורמים רשמיים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

מכירתם של המטוסים נחשבת לאחד המרכיבים המשמעותיים ביותר בהחלטה על נורמליזציה בין איחוד האמירויות לישראל. כזכור, הממשל הקודם הודיע לקונגרס בנובמבר 2020 כי הוא אישר את המכירה לאיחוד האמירויות כעסקת המשך להסכמי אברהם, הסכם שתיווכה ארצות הברית בספטמבר 2020 ובו הסכימה איחוד האמירויות לנרמל את היחסים עם ישראל.

כזכור, כמה מחוקקים אמריקניים מתחו ביקורת על איחוד האמירויות הערביות על מעורבותה במלחמה בתימן, סכסוך שהביא את אחד האסונות ההומניטאריים הקשים בעולם, וחשש כי העברת הנשק לאיחוד האמירויות עשויה להפר את הערבויות של ארה"ב שישראל תשמור על יתרון צבאי באזור. אך ישראל הודיעה שהיא לא מתנגדת למכירות.

איחוד האמירויות F35 סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד