כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"לשמור על מדינת ישראל יהודית" 

הח"כ שיתף: השליחות שלמדתי מסבי וסבתי

לפני כניסת הצום, יו"ר מפלגת 'נעם' עלה על דוכן הכנסת, ושיתף את הנוכחים על סבו וסבתו, שנספו בשואה: "נוהג מדי שנה לומר בעשרה בטבת את הקדיש על סבא וסבתא שלי; הם חלמו להקים מדינה יהודית. והתפקיד של כולנו הוא לשמור" · צפו

הח"כ שיתף: השליחות שלמדתי מסבי וסבתי
אבי מעוז צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר מפלגת 'נעם', שיתף במליאת הכנסת את חברי הכנסת, במנהגו לומר בצום עשרה בטבת, יום הקדיש הכללי, קדיש על בני משפחתו שנספו בשואה.

מעוז סיפר כי סבו וסבתו אשר נספו באושוויץ, חלמו על מדינה יהודית, ומשם הוא רואה את שליחותו לשמור על זהותה היהודית של המדינה: "היום הזה נקבע כיום הקדיש הכללי שאנחנו אומרים אותו לזכר הקורבנות שמקום קבורתם לא נודע".

"אני נוהג מדי שנה לומר בעשרה בטבת את הקדיש על סבא וסבתא שלי, אביגדור ושרה באום", אמר והמשיך: "שהם הגיעו למשרפות באושוויץ ושם עלו לשמימיה יחד עם מרבית המשפחה שלהם, עם ארבעה מילדיהם, ועם הסבתא רבה שלי".

"עליהם אני אומר את הקדיש. הם גדלו וחיו בעיירה שנקראית קזמינק במחוז קאליש שליד לודז' בפולין, והם עברו את הגטאות קוזמניק ולודז' ומגטו לודז' הם הגיעו לאושוויץ. ואני אומר לכם, ואני משוכנע בזה, וזאת השליחות שלי. הם חלמו להקים מדינה יהודית. והתפקיד של כולנו הוא לשמור על הזהות היהודית של המדינה שלנו",

אבי מעוז עשרה בטבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד