ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תרגיל ההרדמה שנחשף ב'בחדרי'

החרדים מגיבים לדברי השר נחמן שי: "מתווה הכותל יוביל לשפיכות דמים"

הראשון להגיב לדבריו של השר נחמן שי ל'בחדרי חרדים', בהם נטען כי "הממשלה תמשיך לחתור ליישום מתווה הכותל", הוא ח"כ ישראל אייכלר שעומד ומתריע מפני שפיכות דמים חלילה: "שרי הממשלה הרפורמית כבר הכריזו מלחמת דת: לשחרר את הכותל המערבי מידי החרדים"

החרדים מגיבים לדברי השר נחמן שי: "מתווה הכותל יוביל לשפיכות דמים"
חרדים מול נשות הכותל צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחרי ששר התפוצות נחמן שי חשף את כוונת הממשלה להרדים את הציבור המתנגד, לקראת יישום מתווה הכותל, חבר הכנסת ישראל אייכלר עומד בשער ומתריע כי יישום מתווה הכותל יוביל לשפיכות דמים.

דבריו באים בתגובה לדברי השר שי ל'בחדרי חרדים', בניגוד לבכירי הממשלה שהודיעו על הקפאת הליך יישום המתווה, אמר שר התפוצות; "ממשלת ישראל תמשיך לחתור ליישום מתווה הכותל. כל עוד אנחנו חלק מהקואליציה והממשלה, נמשיך לדחוף לשוויון בין כל הזרמים" ותקף את השר לשירותי דת, מתן כהנא, "תחום האחריות לקידום המתווה נמצא הרחק ממשרדו של כהנא, וטוב שכך".

בתגובה לדברים, מסר חבר הכנסת ישראל אייכלר כי יישום המתווה "זו סכנה קיומית לעם ישראל". לדבריו, "מתווה הכותל הרפורמי עלול להוביל לשפיכות דמים חס ושלום. בעשרה בטבת החל המצור על ירושלים. שרי הממשלה הרפורמית כבר הכריזו מלחמת דת: "לשחרר את הכותל המערבי מידי החרדים". מי שקורא ל"מלחמת השחרור" קורא לשפיכות דמים. אין כיבוש בלי מלחמה".

אייכלר הוסיף וקרא: "לכל מי שמבקש לשמור על השלום ולהגן על הכותל המערבי, בטרם התגלע הריב נטוש. הרפורמים לא באמת רוצים להתפלל במקום שאינם מאמינים בו. רק לקעקע את קדושת המקדש. אל תתנו להם יד להכות ביהודים ולטמא את מקום המקדש".

כזכור, אמש (רביעי) דחה השר נחמן שי, איש מפלגת 'העבודה', את דברי הבכירים הטוענים כי הושגה הסכמה להקפיא את יישום המתווה, ועקץ את השר לשירותי דת, מתן כהנא, שצוטט במקום אחר כמי שבולם את קידום המתווה, "תחום האחריות לקידום המתווה נמצא הרחק ממשרדו של כהנא, וטוב שכך".

שי הוסיף, ספק מאיים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' על שלמות הקואליציה ואמר: "ישנם חברי ממשלה ומנהיגי ציבור רבים בעלי ראיה רחבה ומפוכחת, המבינים כי יש צורך חיוני במתווה מורחב וקבוע שיביא לאיחוד בעם. היהדות צריכה להיות פתוחה לכל הזרמים, הכותל צריך להיות פתוח ונגיש לכולם".

למעשה, התנגדותו של שי מעלה תהיות שמא נחשפה מזימת הממשלה, שמנסה להרדים את השטח ואז לקדם את יישום מתווה הכותל ולזכות בשקט תקשורתי. גם דברי הבכיר בממשלה, כביכול הדחייה מגיעה בעקבות הלחץ החרדי, "זה נותן דלק לחרדים", מעלה עוד יותר את החשש, שמא אכן היה ניסיון לתרגיל הרדמה בכדי למנוע אולי את מחאת המיליון החרדית.

מתווה הכותל נחמן שי ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד