י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
על רקע המתיחות

ארצות הברית לא תספק לישראל מטוסי תדלוק לפחות עד 2024

על רקע המתיחות בין ישראל וארה"ב בדבר תכנית הגרעין האיראנית, מטוסי תדלוק אווירי שישראל זקוקה להם בדחיפות, לא יסופקו לה לפני 2024, דבר שעלול לעכב תקיפה באיראן 

ארצות הברית לא תספק לישראל מטוסי תדלוק לפחות עד 2024
אילוסטרציה צילום: pixabay

ארצות הברית הודיעה לישראל כי לא סביר שתספק מטוסי תדלוק לפני 2024, על רקע המתיחות בין שתי המדינות בנוגע לאופן ההתמודדות עם תוכנית הגרעין של איראן. כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

'בואינג' צפויה לספק לישראל שמונה מהמטוסים, תמורת 2.4 מיליארד דולר, כשהמסירה הראשונה מתוכננת לסוף 2024. גם חיל האוויר של ארצות הברית להוט לקבל מטוסים, במקומות שהם קריטיים למאמץ שלו למקד את הכוחות האמריקאים בעולם, וליצור נוכחות צבאית גדולה יותר כדי להתמודד עם סין.

היכולת לתדלק באוויר היא קריטית, אחרת מטוסים ישראלים יצטרכו להיות תלויים במטוסי תדלוק ישנים, או לנחות באיחוד האמירויות הערביות או בסעודיה. שתי המדינות הן יריבות של איראן, אך שתי המדינות אינן רוצות להיות מעורבות בסיוע למתקפה.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח, כי פקידים אמריקאים אומרים שהם לא מאמינים שתהיה מתקפה מצד ישראל על מתקני הגרעין של איראן, והם חושבים שראש הממשלה נפתלי בנט, מדבר בפומבי על פעולה צבאית, כדי להפעיל לחץ במשא ומתן בין איראן למערב.

עוד דווח, כי לפי כמה גורמים רשמיים בהווה ובעבר, ישראל יודעת שאם אכן תתבצע תקיפה, יידרשו הפצצות חוזרות ונשנות של חלק מהמתקנים - במיוחד בפורדוב, מרכז להעשרת דלק הטמון עמוק בהר בבסיס צבאי איראני. אבל הזמן יהיה קצר, ולכן הם יצטרכו לתדלק במהירות, כך שבלי המטוסים החדשים, אין סיכוי לתקוף.

מטוסי התדלוק מחברת 'בואינג' ישולמו מחבילת הסיוע הצבאית השנתית שנותנת ארה"ב לישראל.

ארצות הברית תקיפה באיראן הסכם הגרעין האיראני מטוסי קרב מטוסי בואינג דלק מטוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד