ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אחת מתוך עשרות בעיות

איראן דוחה את הדרישה של סבא"א לבדוק את המתקן הגרעיני

מפקד הגרעין של איראן דוחה את הדרישה של סבא"א לבדוק את המתקן הגרעיני בקאראג' | לדבריו, המצלמות שהוצבו במקום לצרכי בקרה, ניזוקו, ומאז פרשה ארה"ב מהסכם הגרעין הוא אינו רואה כל סיבה לאשר את הבקשה

איראן דוחה את הדרישה של סבא"א לבדוק את המתקן הגרעיני
אילוסטרציה צילום: Pixabay

מפקד הגרעין של איראן אמר ביום שלישי שדרישות סבא"א לקבל גישה למתקן ייצור צנטריפוגות, אינן מקובלות על טהראן. הוא התכוון למתקן בקאראג', ממערב לטהרן, שהיה יעד לפיגוע חבלה ביוני האחרון, מצלמות של סבא"א ניזוקו בתקרית ואיראן סירבה לתת גישה לאו"ם כדי להחליף את הציוד.

"קאראג' נמצאת מחוץ לתחום", אמר ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, מוחמד אסלאמי, הוא אמר כי המצלמות במתקן בקאראג' קשורות להסכם הגרעין מ-2015, וכאשר ארה"ב פרשה מההסכם והטילה סנקציות, לאיראן אין סיבה לשתף פעולה.

מסבא"א נמסר כי ללא גישה למתקן בקאראג', היא אינה יכולה להבטיח "לקבל מידע מלא" על פעילותה הגרעינית של איראן. השיחות הגרעיניות שהתקיימו מאז אפריל האחרון בווינה כדי להחזיר את הסכם הגרעין, לא הצליחו לפרוץ דרך עד כה. ארצות הברית ובעלות בריתה האירופיות הפכו פסימיות בגלל עמדתה העיקשת של איראן להסיר מעליה את כל הסנקציות.

בתוך כך השליח הרוסי לשיחות הגרעין בווינה חשף כי הצנטריפוגות של איראן המשמשים להעשרת אורניום, הן "נושא אקוטי" במשא ומתן. "יש אפשרות להעביר אותם לחו"ל, יש אפשרות להשמיד אותם", אמר מיכאיל אוליאנוב, "יש גם אפשרות לארוז אותם באיראן ולהכניס אותם תחת ערבויות של סבא"א, לאטום אותם".

אוליאנוב חשף כי "זהו רק אחת מתוך עשרות בעיות שנצטרך לפתור". "השיחות התקדמו לא מהר מדי, אבל עדיין מתקדמים", אמר.

איראן הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד