ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

רשויות המס בפעולה: גבו 12 מיליון שקל ביום

מבקרי המס בילו יומיים במרדף אחרי מעלימי מס • ביום הראשון נגבו כ-12 מיליון שקל מחייבים • ביום השני נערכו כ-160 ביקורות בעסקים בשוק הכרמל

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי

"אין לי מה להגיד, זה כמו שוטר שתפס אותי באדום", אמר בעל דוכן ממתקים בשוק הכרמל, שלא רשם תקבולים למבקרי המס.

בסוף השבוע נערך בתל אביב מבצע משולב של מע"מ ומס קניה תל אביב וחטיבת ניהול ספרים. ביומו הראשון של המבצע נערכה פעילות מסיבית להגברת האכיפה וגביית חובות מחברות ועוסקים גדולים בתל אביב ונגבו 12,290,000 ש"ח. וביום השני נערכו כ-160 ביקורות בעסקים בשוק הכרמל.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים, להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר, על ידי עריכת מבצעי שטח על מנת להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

כחלק מההכנה לפעילות הגלויה בשטח, נערכו רשימות של העסקים המיועדים לביקורת, לפי הענפים והאזורים, ונערך סיור בשוק. בבוקר יום המבצע, ערכו המבקרים קניות ביקורת בעסקים המיועדים, ומאוחר יותר, נכנסו בו זמנית לעסקים לעריכת הביקורת. סך הכול נערכו ביקורות בכ–160 עסקים ובכ-55% מהם נתגלו ליקויים. שני בעלי דוכנים שהשאירו את הדוכנים עם הסחורה וברחו מהשוק יועברו להמשך טיפול במסגרת חטיבת החקירות. בעלי עסקים שנמצא שאינם רשומים כלל ברשות המסים נחקרו במקום ואילו המשך הטיפול בתיקי עסקים שנמצאו בהם ליקויים ייעשה במסגרת המשרד.

תגובות בעלי העסקים היו שונות ומשונות - בדוכן בגדים טען המוכר: "אני רק עוזר פה, בעל העסק רושם בסוף היום", בעל דוכן לדיסקים טען: "אני עובד שכיר בשמירה, אמרו לי שרק מסכום מסוים אני צריך לפתוח תיק..." ובעל דוכן למאפים אמר: "פתחתי לפני חודשיים ואני בודק אם כדאי לי להמשיך", בדוכן למכירת לחמים נאמר לחוקרים "אין לי פה ספרים אני עובד פה רק שבועיים, אולי לבעל הבית יש ספרים בבית", ובדוכן למוצרי קוסמטיקה היה התירוץ: "אני אוסף את הכסף בפאוץ' ורושם את הכול בסוף היום".
מס הכנסה כסף העלמת מס מבצע שוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד