י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מצבו הבריאותי רע מאוד"

הרב ברלנד שוחרר מהכלא, משפחות הנרצחים זועמות: "הדם זועק מן האדמה"

חודש וחצי אחרי ששב לרצות את מאסרו, מנהיג קהילת 'שובו בנים' יצא משערי כלא איילון לשחרור מנהלי לאחר הסדר שאליו הגיעו עורכי דינו עם הפרקליטות | משפחתו של הנער ניסים שטרית ז"ל: "הדם של ניסים זועק מן האדמה" | עורכי דינו של הרב אליעזר ברלנד: "שמחים על ההסדר"

הרב ברלנד שוחרר מהכלא, משפחות הנרצחים זועמות: "הדם זועק מן האדמה"
הרב ברלנד בבית המשפט, ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר, שוחרר הבוקר (רביעי) מכלא איילון, כחודש וחצי בלבד אחרי ששב לרצות את מאסרו. הרב ברלנד יצא לשחרור מנהלי, לאחר הסדר שאליו הגיעו עורכי דינו עם הפרקליטות, בין היתר בשל מצבו הרפואי. המשטרה נערכה להגעתם של כמה מאות מחסידיו לשערי הכלא, אולם ברלנד הובל מיציאה צדדית במטרה למנוע חיכוכים.

הרב ברלנד, נזכיר, הורשע בשורה של עבירות במסגרת פרשת 'עושק שחור'. כתב האישום שהוגש בעקבות מספר תחקירים שפורסמו בכלי התקשורת - בהם נראה הרב משדל חולים סופניים להעביר לו סכומי כסף גדולים, בטענה כי יציל אותם ממוות - מייחס לו עבירות של עושק, איומים, עבירות מס והלבנת הון. אישום אחר, מייחס לרב ברלנד עבירה של ניסיון שידול לאלימות.


הרב ברלנד לאחר שחרורו

כזכור, מספר ימים לאחר ששב לרצות את מאסרו, עצרה המשטרה את ברלנד בחשד למעורבות בפרשת מקרי הרצח וההיעדרות לפני למעלה משלושים שנה בירושלים. חקירת הפרשה, שהפכה לאחרונה לגלויה, מתנהלת בחודשים האחרונים ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, במסגרתה נעצרו עד כה מספר חשודים ושניים מהם אף הואשמו ברצח הנער ניסים שטרית. מרביתם של החשודים הם חברים לשעבר בקהילתו של ברלנד.

ממשפחתו של ניסים שטרית ז"ל, נמסר בתגובה לשחרורו של הרב אליעזר ברלנד: "הדם של ניסים ז"ל זועק מן האדמה. בלילה שלחו עורכי הדין שלנו, ירון דוד וגלעד בר-טל, מכתב לשר לביטחון הפנים עמר בר לב ולנציבת השב"ס רב גונדר קטי פרי והבוקר משתחרר הארכי פושע, לא רב, אלא פושע עם דם על הידיים".

עורכי הדין עמית חדד, נועה מילשטיין ואביחי יהוסף מסרו: "אנחנו שמחים שבעקבות ההסדר שהגענו אליו מול הפרקליטות לאחר מאבק עיקש, הרב ברלנד יוצא היום ממאסר אחרי חודש וחצי בלבד. הרב ברלנד נמצא במצב בריאותי רע מאוד וסברנו שבמצבו כלל לא נכון היה לנהל נגדו הליך פלילי. אנחנו מאחלים לרב ברלנד החלמה מלאה".

הרב ברלנד שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד