כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סוגיה חשובה בוועדה

האב שבנו נחנק: "הייתי שמח שיגיעו 50 כוננים"

האבא יוסי ברנשטיין, שבנו הפך נכה בגלל שנחנק וסבל מחוסר בחמצן, בוועדת הבריאות של הכנסת: "הייתי שמח שיגיעו 50 כוננים אבל שיצילו את הילד שלי"

האב שבנו נחנק: "הייתי שמח שיגיעו 50 כוננים"
ח"כ גפני בועדת הבריאות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחר המקרה המצער שבו נער הפך לנכה מחמת חנק וחוסר בחמצן, נערך דיון חשוב בנושא, בוועדת הבריאות של הכנסת.

בוועדה עלתה טענה כי קריאה על חולה או פצוע מועברת לחמישה כוננים בלבד כדי למנוע ריבוי מטפלים בזירה. האב, יוסי ברנשטיין אמר: "הייתי שמח שיגיעו 50 כוננים אבל שיצילו את הילד שלי. לא אכפת לי מחיסיון רפואי וכל זה. משפחה נורמטיבית שנהרסת ביום אחד בגלל אגו.

"תבואו אלי הביתה, תחוו יום אחד את מה שאנחנו עוברים ותבינו שצריך מוקד אחד שיעביר את המידע לכל הכוננים".

ח"כ עידית סילמן: "חייבים ביקורת ובקרה - צריך לוודא שכל הקריאות יגיעו לכולם. החוזר מנכ"ל משרד הבריאות לא מפוקח ולא מיושם".

עוד נאמר בוועדה על ידי ח"כ מיכל וולדיגר בנושא התנהלות מוקדי החירום הרפואיים במענה לקריאות עזרה ראשונה: "השכל הישר אומר שיהיה מוקד אחד. אף אחד מהסעיפים בהסכם של מד"א עם איחוד הצלה לא קויים. אלו נהלים שנכתבו בדם. יש פה נוהל שצריך לקיים אותו והוא לא קויים וצריך לתת על זה את הדין. לצערי הרב אין מוקד אחד שמעביר את המידע לכל הכוננים".

ח"כ משה גפני בוועדה: "למה לא מעבירים את המידע לאיחוד הצלה? הדבר הזה מפריע לי מאוד. הצעתי שיהיה איחוד של קווי החירום. הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה. אבל מד"א ניהל מאבק נגד זה ואני לא מבין עד היום למה. הצעת החוק אומרת שיהיה קו מאוחד. אדם שנקלע למצוקה לא יכול לחייג למספרים של כל המוקדים. צריך מוקד אחד שיהיה המוקד של המדינה".

ח"כ אורי מקלב בוועדה: "זה הזמן לחזק את היוזמה של מוקד מאוחד. מה שטוב למדינות אחרות טוב גם לנו. לא שמענו הסברים מנומקים למה זה לא טוב לנו. איחוד הצלה הוא ארגון מוביל בסדר גודל של אלפי מתנדבים שיוצאים להציל חיים מכל סוגי האוכלוסייה. מערכת התנדבותית כ"כ מקצועית שאין כמותה בעולם. המקום של הכנסת הוא להתערב ולקדם הקמת מוקד אחד שיעביר את המידע לכל הכוננים".




איחוד הצלה כוננים ועדת הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד