כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
האיום לסגירת קבר הרשב"י

המשרד לשירותי דת מעוניין לקחת אחריות

בתשובה לפנייתו של מנהל מתחם הרשב"י, מנכ״ל המשרד רוני מעתוק הציע כי המשרד ייקח את אחריות מתחת הציון לידיהם אך בתמורה לכך שוועדת החמישה שניהלה את המתחם עד כה תמשוך את ידה מניהול המקום

המשרד לשירותי דת מעוניין לקחת אחריות
הר מירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעקבות האיום של מנהל אתר מירון לסגור הרמטית את ציון הרשב"י הלילה בחצות, בעקבות כך שלא נמצאה חברת ביטוח שתסכים לבטח את המתחם בגלל האסון בהילולה לפני למעלה מחצי שנה, בו נספו 45 איש.

במשרד לשירותי דת השיבו לפנייתו של מנהל מתחם הרשב"י, מנכ״ל המשרד רוני מעתוק הציע כי המשרד ייקח את אחריות מתחת הציון לידיהם אך בתמורה שוועדת החמישה שניהלה את המתחם עד כה תמשוך את ידה מניהול המקום.

לטענת המנכ"ל מעתוק, אין לוועדת החמישה את המסכות לסגור לחלוטין את אתר הקבר, וכי לפי הוראות התוכנית החלה על האתר, השימושים המותרים הם ציבוריים, וככאלה הם צריכים להיות פתוחים לכלל הציבור.

באם לא ימצא פתרון עד הלילה בחצות, האתר ייסגר למבקרים. זאת לאחר שבראשית השבוע התרחב בהנהלת קבר הרשב"י כי בעקבות סירובן של חברות ביטוח לבטח אותה מפני נזקים העלולים להתרחש לעולים למירון הודיעו כי במידה ולא ימצא פתרון בצורת כתב שיפוי ו/או פוליסת ביטוח לוועדת החמישה, תיאלץ הוועדה להודיע על סגירת ציון קבר הרשב"י החל מיום רביעי בשעה 24:00".

שירותי דת אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד