כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לא מקיימת את החלטת הרבנות

דרישה: הכנסת תציין את י' בטבת באופן רשמי

על אף החלטת המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית, הכנסת לא מציינת באופן רשמי את יום עשרה בטבת שייקבע כיום הקדיש הכללי לזכר קורבנות השואה | חה"כ אבי מעוז פנה ליו"ר הכנסת: שנה את התקנון כך שהיום יוכר באופן רשמי

דרישה: הכנסת תציין את י' בטבת באופן רשמי
תפילה בכותל צילום: Unsplash

חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר מפלגת 'נעם', פנה היום (רביעי) ליו"ר הכנסת מיקי לוי, וביקש לקבוע את י' בטבת כיום הקדיש הכללי לזכר קורבנות השואה באופן רשמי במשכן.

שנה לאחר קום המדינה, הרבנות הראשית והמשרד לשירותי דת קבעו כי יום עשרה בטבת ייקבע כיום הקדיש הכללי לזכר קורבנות השואה, אך למרות זאת, בית המחוקקים הישראלי לא קיים את ההחלטה. לאור זאת, חה"כ מעוז מבקש לקבוע את היום באופן רשמי.

"בהחלטה זו באה לידי ביטוי ההשקפה כי חורבן יהדות אירופה הוא חלק בלתי נפרד מההרג והחורבן שפקדו את עם ישראל משחר ההיסטוריה", הסביר מעוז את החלטה, וציין במכתבו למיקי לוי: "לצערי כיום בכנסת לא מציינים זאת בציון רשמי מיוחד ליום זה ואף לא באזכור בתחילת הישיבה".

יו"ר מפלגת 'נעם' מבקש לשנות את תקנון הכנסת, כך שלהבא אם ביום עשרה בטבת יחול ביום שבו מתקיימת ישיבה במליאת הכנסת, הוא יצוין בפתיחת המליאה, על ידי יו"ר הישיבה ועל ידי נציג של האופוזיציה.

עשרה בטבת אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד